Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Nettsted
 Nettsted Norsk MJ Forum
 Bør vi konsentrere oss om færre kanaler
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter  Tema Next Topic  

mojac

174 Posts

Posted - 20/01/2018 :  02:47:37  Show Profile  Reply with Quote
Jeg har vært medlem av dette forumet siden oppstarten, samtidig som jeg lojalt har vært en aktiv deltager på MJF sitt forum (jeg har tross alt vært leder i MJF i mange år). I de siste årene har jeg også vært deltager i en rekke MJ relaterte grupper på FB. Etter å ha notert to innlegg på forumet de siste fire ukene er spørsmålet om norskmjforum har livets rett eller om MJF sitt forum og andre satsinger, og andre FB grupper gjør en bedre innsats i å promotere MJ hobbyen og gode norske leverandører?

Morten Jacobsen (MJ)

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 21/01/2018 :  16:30:45  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by mojac

Jeg har vært medlem av dette forumet siden oppstarten, samtidig som jeg lojalt har vært en aktiv deltager på MJF sitt forum (jeg har tross alt vært leder i MJF i mange år). I de siste årene har jeg også vært deltager i en rekke MJ relaterte grupper på FB. Etter å ha notert to innlegg på forumet de siste fire ukene er spørsmålet om norskmjforum har livets rett eller om MJF sitt forum og andre satsinger, og andre FB grupper gjør en bedre innsats i å promotere MJ hobbyen og gode norske leverandører?

Morten Jacobsen (MJ)

Betimelig spørsmål, Morten.
Jeg er innom norsk mjforum med ujevne mellomrom, men har i praksis sluttet å poste her siden aktiviteten er så lav.

Det er litt mer aktivitet på MJF-forumet, men det er ganske rolig der også.

Men det ser ut til at det er FaceBook som mer og mer blir den foretrukne kommunikasjonskanalen for norske mj-byggere. Det er en rekke norske MJ-grupper som har mye større aktivitet enn både Norsk MJ-forum og MJF-forumet til sammen.

Denne utviklingen tror jeg det er umulig å gjøre noe med, så om noen år tror jeg Facebook har danket ut både Norsk MJ-forum og MJF-forumet.

Mvh Håvard H.

http://www.folk-rovere.org/mj/
Go to Top of Page

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 21/01/2018 :  22:46:04  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
Som moderator og drifter av forumet har jeg tenkt i den senere tid på om en skal videreføre norskmjforum pga lav aktivitet.
Inntil videre er domenet betalt og det er ingen spesielle kostnader med hostingen av siten.
Ved neste fornyelse av domenet kan det vel hende det ikke er aktuelt å fornye det.
Time will show.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Moderator norskmjforum

www.platelayer.com/zmod - www.facebook.com/sveinmartin - www.youtube.com/smholt
Go to Top of Page

Aasmund

Norway
92 Poster

Posted - 29/01/2018 :  15:11:44  Show Profile  Reply with Quote
Jeg syntes det er synd hvis forumet blir lagt ned. Facebook kan ikke erstatte forumet. Jeg poster ikke mye på forumet men de gangrene jeg gjør det så er det veldig mange som leser og ser det jeg har postet. Jeg bruker også forumet som ett oppslagsverk hvis det er noe jeg lurer på. Håper at det for fremtiden blir større aktivitet her.

Aasmund Dahl

Märklin K-skinner
Win Digipet
Win Track
Ecos

Edited by - Aasmund on 29/01/2018 15:12:35
Go to Top of Page

Svein_H

Norway
86 Poster

Posted - 29/01/2018 :  22:06:38  Show Profile  Visit Svein_H's Homepage  Reply with Quote
Jeg syns det er ganske provoserende at du, Morten, som mangeårig leder av MJF, kommer her og klager over manglende aktivitet på selvstendige fora, når du selv har valgt å gå over til Facebook og poste innleggene dine der fremfor her inne og ikke minst på MJF-forumet. Det er rimelig falskt å bruke begrepet "livets rett" når du selv er med på å drepe dette forumet, og da har du heller ingenting å klage over.

Svein H
Go to Top of Page

Solslyng

3 Poster

Posted - 30/01/2018 :  13:00:10  Show Profile  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Svein_H

Jeg syns det er ganske provoserende at du, Morten, som mangeårig leder av MJF, kommer her og klager over manglende aktivitet på selvstendige fora, når du selv har valgt å gå over til Facebook og poste innleggene dine der fremfor her inne og ikke minst på MJF-forumet. Det er rimelig falskt å bruke begrepet "livets rett" når du selv er med på å drepe dette forumet, og da har du heller ingenting å klage over.

Svein H

Han mener muligens at all unødig konkurranse må fjernes for om mulig å redde restene av MJF's eget forum. "Trynelefsa" har fullstendig ødelagt to velfungerende web-fora. Dette er trist for de av oss som setter pris på mer dyptpløyende informasjon om MJ i alle varianter.
Go to Top of Page

Svein_H

Norway
86 Poster

Posted - 31/01/2018 :  21:11:27  Show Profile  Visit Svein_H's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Solslyng

quote:
Originally posted by Svein_H

Svein H

Han mener muligens at all unødig konkurranse må fjernes for om mulig å redde restene av MJF's eget forum. "Trynelefsa" har fullstendig ødelagt to velfungerende web-fora. Dette er trist for de av oss som setter pris på mer dyptpløyende informasjon om MJ i alle varianter.

Jeg ønsker ikke å starte en diskusjon om hva Morten muligens mener eller ikke, det får han ev. gjøre selv hvis han føler for det. Det jeg synes er så synd er at Østlandsbanen hans er et flott anlegg med kontinuerlig progresjon, god kvalitet og interessant innhold, men han har valgt Facebook som formidlingskanal samtidig som han har kuttet ut alle andre tradisjonelle MJ-fora som jeg vet om. Facebook kan sikkert brukes til noe for de som er villige til å "betale" for det, men som forum faller det gjennom på de fleste områder, dette har blitt diskutert ad nauseam.

Svein H
Go to Top of Page

Solslyng

3 Poster

Posted - 31/01/2018 :  21:33:58  Show Profile  Reply with Quote
Svein H [/quote] Jeg ønsker ikke å starte en diskusjon om hva Morten muligens mener eller ikke, det får han ev. gjøre selv hvis han føler for det. Det jeg synes er så synd er at Østlandsbanen hans er et flott anlegg med kontinuerlig progresjon, god kvalitet og interessant innhold, men han har valgt Facebook som formidlingskanal samtidig som han har kuttet ut alle andre tradisjonelle MJ-fora som jeg vet om. Facebook kan sikkert brukes til noe for de som er villige til å "betale" for det, men som forum faller det gjennom på de fleste områder, dette har blitt diskutert ad nauseam.
Svein H [/quote]

Vel, dersom stort sett de fleste vil holde seg til Facebook, så er det ikke så mye mer å gjøre med det. Kanskje de kverulerer mindre der?
Go to Top of Page

Magne HL

28 Poster

Posted - 07/02/2018 :  15:47:49  Show Profile  Reply with Quote
Hvis problemet med å laste opp bilder til Mjf.no blir løst, så kan jeg tenke meg å poste der. Facebook har en stor fordel og det er den lettvinte løsningen på å laste opp bilder og video.

Forumet Smalspor
Go to Top of Page

mojac

174 Poster

Posted - 13/02/2018 :  05:02:17  Show Profile  Reply with Quote
Som mangeårig leder av MJF er jeg nok ikke uhildet Svein, men det er tross alt fem år siden jeg forlot styre og stell i MJF. Jeg beklager bruken av uttrykket "livets rett". Et hvert forum lever så lenge medlemmene ønsker det. Jeg registrerer dog at aktiviteten på dette forumet er begrenset til noen få deltagere mens MJF forumet i høyeste grad lever til tross for gode MJ sider og grupper på FB. Personlig skulle jeg ønske at særdeles dyktige modellbyggere også delte sine erfaringer på MJF forumet. For meg er det f eks en gåte at Norges beste leverandør av laserskårne husbyggesett ikke bruker forumet i markedsføring. Så vet også jeg at det er en historie bak splittelsen som førte til to forum. Så lenge begge lever, følger jeg to forum (og FB).

Morten Jacobsen (MJ)

Edited by - mojac on 13/02/2018 05:03:44
Go to Top of Page

TorsteinS

Norway
55 Poster

Posted - 13/02/2018 :  20:54:48  Show Profile  Reply with Quote
I tidligere innlegg på dette forumet finnes det mye verdifull info som jeg synes det er verdt å ta vare på, selv om aktiviteten nå er svært lav. Om forumet blir lagt ned ved neste fornyelse av domenet, bør dere som driver forumet se på muligheten for å gjøre denne informasjonen tilgjengelig på annet vis, f.eks. under MJwiki.no, men da kun som et lesbart arkiv uten mulighet til å legge til nye poster. Underfora der innholdet bare er interessant i en begrenset periode, typisk "bruktbørsen" og kanskje også "messer og utstillinger", kan man da vurdere å kutte ut.
Go to Top of Page
   Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page