Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Forumhjelp
 Diskuter Forumløsning her, spørsmål og svar
 Laste inn bilde
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter  Tema Next Topic  

olemann

Norway
283 Posts

Posted - 02/11/2014 :  20:01:51  Show Profile  Reply with Quote
Hei jeg har problem med å laste inn bilde på forumet.

Det står: (Opplasting er ikke lenger mulig pga problemer med sikkerheten og hacking av nettstedet.)

Det står: Det anbefales å bruke andre steder på nettet for å laste opp filer og heller linke inn bilder og video i innlegg. Alle data som ligger tilgjengelig fra tidligere, vil fortsatt ligge på nett.

Men mitt problem er at jeg sitter med bilde av en nyhet som er kommet.
Det ligger ikke ute på nett ennå, kun på min PC, hva gjør jeg ??
Er det noe som kan hjelpe meg.

MVH
Ole Kristen Vigdal

Edited by - olemann on 02/11/2014 20:04:56

Svein_H

Norway
84 Poster

Posted - 03/11/2014 :  10:57:35  Show Profile  Visit Svein_H's Homepage  Reply with Quote
Du trenger et annet sted å laste opp bildet til, for deretter å linke til bildet i tråden din her på forumet. Jeg regner med du har et hjemmeområde hos Internettleverandøren din som du kan bruke, de aller fleste ISP-er inkluderer dette i abonnementet, men hvis du aldri har brukt et slikt hjemmeområde tidligere kan det være litt kjelkete å sette i gang med det nå (du trenger blant annet brukernavn og passord, evt FTP-adresse osv.).

Et annet alternativ er å opprette en konto hos Photobucket, Flickr eller en av de andre bildeopplastingsstedene på nettet, mange av disse er gratis. Når bildet er lastet opp der kan du linke til det i tråden din her.

En fordel med å laste opp bildene dine til et eget sted er at du kan linke til de samme bildene fra mange ulike fora, og du slipper å laste opp det samme bildet flere ganger. Jeg har f.eks eget domene og bruker konsekvent dette til opplasting av bilder, da styrer jeg alt selv og slipper bryet med å registrere meg andre steder, samt at jeg slipper å ha bildene mine liggende overalt på nettet.
Go to Top of Page

olemann

Norway
283 Poster

Posted - 03/11/2014 :  19:57:20  Show Profile  Reply with Quote
Hei Svein_A

Takker for svaret.

Nå er jeg nesten helt grønn når det gjelder data / PC.
Min internettleverandør har ikke slikt hjemmeområde, jeg har TV og Internett fra samme leverandør, har spurt om det, da jeg lurte på å lage meg en hjemmeside.

Og nå kommer jeg sikkert med et dumt spørsmål:
Photobucket, er det noe jeg oppretter via MJ forumet eller er det eget ?
Grunnen til jeg spør, er at jeg TRUR det var samme navnet (photobucket)som jeg opprettet via Bergli truckstopp, jeg trudde det var noe som tilhørte Bergli truckstopp.

Jeg trur jeg har et spor jeg må følge, så for en se hvilken vei dette tar.

Tusen takk for hjelpen.

MVH
Ole Kristen Vigdal
Go to Top of Page

Svein_H

Norway
84 Poster

Posted - 03/11/2014 :  20:31:38  Show Profile  Visit Svein_H's Homepage  Reply with Quote
Photobucket er helt uavhengig, du registrerer deg på www.photobucket.com. Ser forøvrig at du også kan registrere deg med Facebook-kontoen din, om du har en slik, og knytte den sammen med Photobucket. Må bare si at jeg aldri har brukt det selv, så jeg kan ikke gå god for retningslinjene deres eller kvaliteten på tjenesten, men jeg vet det er mange som bruker de.
Go to Top of Page

olemann

Norway
283 Poster

Posted - 03/11/2014 :  20:40:16  Show Profile  Reply with Quote
Jeg fant det, det er det samme som hos Bergli truckstopp.
Da har jeg lært noe nytt i dag, Photobucket et eget nett sted og kan brukes flere steder, og ikke bare kun hos Bergli.

Takker for all hjelp Svein_A.

MVH
Ole Kristen Vigdal
Go to Top of Page

olemann

Norway
283 Poster

Posted - 03/11/2014 :  22:00:22  Show Profile  Reply with Quote
Dette gikk den vei høna sparker.
Det er noe galt, jeg for ikke lov til å kopiere fra Photobucket og til MJ forumet.

Dette gir jeg opp snart.

MVH
Ole Kristen Vigdal
Go to Top of Page

Svein_H

Norway
84 Poster

Posted - 04/11/2014 :  13:46:48  Show Profile  Visit Svein_H's Homepage  Reply with Quote
Hmm, skjønner ikke helt hva du mener med å kopiere fra Photobucket til forumet... Når du har registrert deg og lastet opp et bilde kan du klikke på bildet for å vise det. Til høyre for bildet vil det da dukke opp 4 forskjellige linker som du kan bruke til forskjellige ting. Klikk på linken merket Direct for å kopiere den, lim den deretter inn i meldingen din her mellom de to taggene [ img] og [ /img] (ta vekk mellomrommet inni hakeparentesene), da skal det funke:

Go to Top of Page

smholt

Norway
1862 Poster

Posted - 04/11/2014 :  17:39:32  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
Her er et eksempel fra min photobucket side.

Du legger inn en såkalt [ img ] link i meldingen din og legger inn adressene som photobucket gir deg på visningssiden for aktuelt bilde.

Den ligger under share links og heter Direct, valg nr 2. Peker du på den legges en kopi inn i minnet ditt og du kan ta en lim inn i forumet.

Dette er jo litt "krøkkete", men det går an å få det til.
For dette bilde ser det slik ut:
[ img ]http://i1368.photobucket.com/albums/ag193/Svein-Martin_Holt/MJ/SMH_16113_H1_zpsc8eb7c16.jpg[ /img ]
(Du må fjerne de blanke karaktere i [ img ] og[ /img ].)

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt

www.platelayer.com/zmod - www.facebook.com/sveinmartin - www.youtube.com/smholt
Go to Top of Page

olemann

Norway
283 Poster

Posted - 04/11/2014 :  20:54:48  Show Profile  Reply with Quote
Da gikk det, med god forklaring fikk jeg det til.
På de stedene jeg leste om åssen en skulle laste inn bilder fra photobucket sto det at en skulle kopiere linken med å høyre klikke på IMG linken, det gikk ikke.

Men med god hjelp fra Svein_A og Svein-Martin Holt som kom med god forklaring åssen en skulle gjøre det, ja da gikk alt som en lek .

Tussen takk for all hjelp.

MVH
Ole Kristen Vigdal
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 07/11/2014 :  15:27:04  Show Profile  Visit HeineP's Homepage  Reply with Quote
Husk at Facebook også kan brukes til å laste opp bilder for så å vise de her. Veldig enkelt om man har tatt bilde med mobilen og har facebook-appen. :)

www.heinepedersen.com
www.facebook.com/heinepedersen
www.youtube.com/user/heinepedersencom
Go to Top of Page

smholt

Norway
1862 Poster

Posted - 07/11/2014 :  16:45:30  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by HeineP

Husk at Facebook også kan brukes til å laste opp bilder for så å vise de her. Veldig enkelt om man har tatt bilde med mobilen og har facebook-appen. :)

www.heinepedersen.com

Sånn, f.ek.s Heine?

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt

www.platelayer.com/zmod - www.facebook.com/sveinmartin - www.youtube.com/smholt
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 07/11/2014 :  20:24:30  Show Profile  Visit HeineP's Homepage  Reply with Quote
Eller sånn, hvis man ikke vil ha så stor oppløsning trykk F5 (Refresh) på bilde som er åpnet, så få du en mindre versjon. :)

EDIT: Av en eller annen grunn vises ikke bildet. Fungerer i andre forum...

Det er dette: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1.0-9/p417x417/536098_10151725634701917_1425836666_n.jpg?oh=df8a490d2a7622a1d073865b3ff54348&oe=54ED1261&__gda__=1423834267_52fdbb36b0fab8f04069acf8a7629132

www.heinepedersen.com

Edited by - HeineP on 07/11/2014 20:37:15
Go to Top of Page
   Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page