Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 MJwiki.no - Online Modelljernbaneleksikon
 MJwiki.no - Kommentarer og forslag
 Uvedkommende tekster - igjen.
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Øystein Wiik

Norway
2559 Posts

Posted - 24/01/2012 :  09:19:39  Show Profile  Reply with Quote
Å slette disse merkelige tekstene (maskinoversettelser?) som noen bruker serverplassen vår til er tydeligvis ikke nok.

Jeg har i det siste sett at flere og flere forum bruker en godkjenningsprosess når man vil registrere seg. Hensikten er tydeligvis å forvisse seg om at man ikke er en missbruker som f.eks. de vi har å gjøre med her. Helt vanntett er sikkert ikke det heller, men i alle fall bedre enn det helt åpne som nå. Dette vil selvsagt kreve litt arbeid av en eller annen og det kan vel hende at ingen vil gjøre jobben.

Den tiden det kunne være fritt fram å registrere seg synes i alle fall å være forbi.

ØW
- tog som ikke skal så langt av sted.

terjest

Norway
1837 Poster

Posted - 28/01/2012 :  22:12:48  Show Profile  Visit terjest's Homepage  Reply with Quote
Vi må gjøre noe med dette Øystein, enig. Blir en real dugnadsjobb å få ryddet opp. Prøver å mobilisere den gamle gruppa vår.

Hilsen Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC Lenz
Bilder/video www.arctictrains.com
Go to Top of Page

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 28/01/2012 :  23:56:16  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by terjest

Vi må gjøre noe med dette Øystein, enig. Blir en real dugnadsjobb å få ryddet opp. Prøver å mobilisere den gamle gruppa vår.

Jeg blir gjerne med på en oppryddingsdugnad.
Men noen må fortelle meg hva jeg skal gjøre.

Og er det noen som vet hvordn vi best lager rutiner for godkjenning av nye brukere?

Mvh Håvard

http://www.folk-rovere.org/mj/
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 29/01/2012 :  02:37:53  Show Profile  Reply with Quote
Så fint!

Jeg er ikke så oppgående på sånt jeg heller, men kan kanskje læres opp. Bare si meg hva og hvordan.
Kanskje må flere ha akreditering til de indre gemakker?

Jeg vet ikke hvordan man skal ordne en godkjennings ordning, men på meg så virker det som om man bare blir godkjent av en ansvarlig moderator, får tilsendt et passord og så er det i orden. Regner med at Ip-adresser etc. da kan hjelpe til å kjenne igjen folk man har kasta ut før. ?
Men er det folk eller maskiner som driver med disse tekstene?

ØW
- tog som ikke skal så langt av sted.
Go to Top of Page

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 29/01/2012 :  12:14:29  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Øystein Wiik

Jeg vet ikke hvordan man skal ordne en godkjennings ordning, men på meg så virker det som om man bare blir godkjent av en ansvarlig moderator, får tilsendt et passord og så er det i orden. Regner med at Ip-adresser etc. da kan hjelpe til å kjenne igjen folk man har kasta ut før. ?
Men er det folk eller maskiner som driver med disse tekstene?

Om det er folk eller maskiner som legger inn søppelet er ganske vesentlig for hvordan vi skal gripe dette an. Har kikket på sidene til MediaWiki, og er det maskiner vi har med å gjøre er det nok en del lettere.

Vet du noe om dette, Truls?

Mvh Håvard

http://www.folk-rovere.org/mj/
Go to Top of Page

terjest

Norway
1837 Poster

Posted - 29/01/2012 :  12:17:31  Show Profile  Visit terjest's Homepage  Reply with Quote
Bra! Vi tar tar diskusjonen på internforumet, Øystein og Håvard? Har måtte gjøre samme jobben på en wiki museet i Narvik driver, dvs jeg har et forslag.

Hilsen Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC Lenz
Bilder/video www.arctictrains.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page