Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Weblogger - Hva står på bygge- og anleggsbordene?
 Web Logg for lun nr.2
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

bawaria

965 Posts

Posted - 06/11/2005 :  19:55:37  Show Profile  Visit bawaria's Homepage  Reply with Quote
Jepp da får begynne sånn pø om pø, tenkte å lage en helgeserie om bygging av fjell med styro uten å kline med gips eller beto.

Her er lun 2 i sving med matterialvalget.

Dete skal forhåpenligvis bli et fjell til bakgrunn hos en Mãrlinnist

Diverse tilkuttinger må til, det lages noen biter. Her er mrX alias lun 2 igang med å lage biter til fjellet sitt.

Her limes bitene i sammen med lim og spikere,for å få til den rette tykkelsen på fjellet.

Ja da har lun 2 limet fast en del biter styro.

Her skjærer han ut med stanlykniv så det formelig spruter

Nå begynner det å ta form, det hjelper å reise klumpen opp for å få de siste finpussingene
Det var denne helgens jobbing for lun 2 , så nå kan han ta seg en Brus.
Neste helg skal vi kansje se om han klarer å få malt fjellet.

Her er noe av inspirasjonen til lun 2

Søndag13 nov 05 FARSDAG

Ja da er vi igang igjen. Her tar vi å legger en grunn farge over hele styrofjellet, lun2 liker å bruke mørk som sin første farge, personelig bruker jeg vit. Men det er det samme bare en får lagt en farge i fra bunnen av.

Etter at første strøket er tørket så er det bare å gå i gang med å lage til remedier for å legge i farger. Her ser vi at han legger i noe oppvaskmiddel i vannet som skal gjøre det enkler for spredning av fargene.

Så er det bare å legge på noen farge klatter hist og pist. Så veter man pensel med oppvaskvann og begynner å bearbeide det utover.

Her ser dere tydelig teknikken med spredningen av farger,det ser jo helt dumt ut, men vent til det for tørket, ja da blir det som regel anderledes

Det gjelder å bruke en det forskjellige farger, her har vi brukt et farge utvalg på ca 12 forskellige

Etterhvert som det tørker så kommer de fine fargene frem som vi synes så noe dumme ut

Forskellige lys settinger for fjellet til å virke livligt pluss litt tørrbørsting med vit så blir det som klippt ut fra en Mãrklinkatalog

Ja da gjenstår det å legge på veggetasjon, men det får vi ta litt senere

Ak ja 2006, vi får se hva det kan bli.

Begynner med å legge bunnvegetasjon, på styrofjellsiden.

Her er det lagt inn noe bunndekke og gresstriper, noen felter her og der. Neste gang så får vi se løsningen på seksjonskille pluss noen makrobilder på forskjellige vekster.
Terje Reiss
http://www.bawaria.no/

Edited by - bawaria on 18/01/2006 18:57:29

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 06/11/2005 :  20:04:28  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Venter i spenning og er klar med kaffe koppen
Og følger nå med i utviklingen
Takk for titten

13/11.
Og vi er i gang igjen

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO
Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 07/11/2005 :  00:26:09  Show Profile  Visit LarsB's Homepage  Reply with Quote
Må si den dette ser bra ut

Hilsen
LarsB

Go to Top of Page

TomB

Norway
2558 Poster

Posted - 07/11/2005 :  08:41:57  Show Profile  Visit TomB's Homepage  Reply with Quote
Veldig bra, fin struktur, minst 3 sprekkeretninger.

Nå mangler det bara noen krokete furu'er.

mvh

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 07/11/2005 :  10:19:34  Show Profile  Reply with Quote

Hei !

Dette var vanvittig bra ! Takk for ideen !

MJ-hilsen
Tm Lynga

Det enkle er ofte det beste !
Go to Top of Page

Per Erik

Norway
82 Poster

Posted - 07/11/2005 :  12:30:01  Show Profile  Reply with Quote
Veldig bra.
Jeg fikk en EUREKA feeling nå.
Jeg holder på å planlegge et nytt stort fjell selv, og fikk absolutt noe å tenke på.

Nå har jeg tenkt ferdig og jeg tror jaggu meg jeg skal gå for dette.
Legg gjerne ut litt tips om valg av maling.

Ha en skinne(nde)dag full av detaljer.
Per Erik Karlsen.
Go to Top of Page

Jon S.

Norway
484 Poster

Posted - 07/11/2005 :  17:27:24  Show Profile  Visit Jon S.'s Homepage  Reply with Quote
Enig i at dette så kjempebra ut!
Bare et lite tips fra en som også har puslet litt med styropor: Det kan være kjekt å ha en støvsuger forhånden...

Mvh. Jon S.
http://home.c2i.net/jsmikro/
Go to Top of Page

bawaria

965 Poster

Posted - 16/01/2006 :  23:13:11  Show Profile  Visit bawaria's Homepage  Reply with Quote

Jepp Godt Nytt år folkens , har vekka lun 2 igjen. Lun 2 kjører mc og lengter etter våren.

Her sitter fansen han har på klagemuren, og venter på byggetips.

Kan det være han har vært på rypejakt. Fikk snakket litt mj med han i kveld, han lovte bot og bedring, som straff tok jeg noen beslag i kjellern hans i kveld som kommer i morgen under fortsetningen av hans jerve forsøk på å lage bakgrunn på det Mãrklige annlegget sitt.

Lun Natt.

Terje Reiss
http://www.bawaria.no/
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page