Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Weblogger - Hva står på bygge- og anleggsbordene?
 henrik`s z-skala prosjekt (plentywood)
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Neste side
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic
Side: of 2

crasyhh

Norway
317 Posts

Posted - 03/08/2005 :  11:56:55  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
................PLENTYWOOD RR..................
27/2-06. laget vintrineskap og laget noen detaljer på mikadoen (som fortsatt ikke kjører.)

6/2-06. stasjonen er nå fix ferdig, og jeg har laget en tunnell, tunellen skal nok brukes i kofferten men jeg skal ha nesten i dentiske på plentywood.

en liten detalj:

31/1-06. et bilde av stasjonen:

24/1-06. et bilde av alle togene mine og et bilde av gp35 ned mot stasjonen.. forresten.. er det noen som har en ide til navn på stasjonen/byen tenker meg et sted i nord-amerika sånn rundt 1960+

15/1-06. ny vogn!
fikk den billig brukt. har og smusset den

26/12-05 to filmer:
http://www.norskmjforum.no/video/data/film1.wmv
http://www.norskmjforum.no/video/data/film2.wmv enjoy!!

18/12-05 nå har jeg som dee ser lagt inn et nytt bilde...MEN! det blir jo lie stor uansett hva jeg gjør med det...og jeg som har så mange fine bilder nå men! jeg har feiret bursdag så nå har jeg snart råd til en ny gp-35!!! og jeg har bestilt en tog stasjon fra micro structures, så jeg gleeeeeeder meg til den kommer i hus!
jeg har og 2 korte filmer fra anlegget, men den de er lagret på en annen pc som er så treig at det ikke funker og laste de opp...men de kommer vel opp hit i løpet av en måneds tid... seeeee! jeg klarte og laste opp et bilde i passende størrelse! tusen takk til Heine og Svein-Martin

25/11-05 nå er jeg ferdig med tentamener og dritt for i år så nå kan jeg begyne og tenke tog igjen.så nå har jeg gjevnet ut en stigning og pansjonert et tog(kansje for godt?) og jeg har så smatt begynt og rustmale sporene. det neste nå er antageligvis en stasjon (robert ray sin utrolig nydelige Issaquah stasjon) og en gp-35 +vogner...

23/10-05 etter en tur på en suuuper butikk, nemlig biltema så kom jeg hjem med 6 brytere og 20 m ledning. Etter 1 dag med krøket rygg og masse banneord, så fungerer nå blokkstyringen på banen..(høper aldrig noe blir feil under der.....for det kommer til og bli jevlig og fikse opp) så nå er med andre ord kontroll pulten ferdig.(den ser ikke ut,men den funker til det den er lagd for...)
bilde kommer senere så jeg kan få kurs i "avangsert ledningslegging og bruk av vinkel til saging".nå er bilde her!

20/10-05
nå har toget kjørt første runde! og jeg har klart og og laste opp bilde!!! (litt dårlig kvalitet, men)

:::::har litt problemer med størrelsen:::::så jeg prøver og fikse det:::

9/10-05 etter å ha jobbet hele ferien så er alle skinnene lagt og veksler er koblet til, så nå mangler jeg bare og kjøpe brytere til blokkstyringen og koble det opp, så kan togene kjøre sin første runde! en ting er sikkert,

mj er hobbyen over alle hobbyer

(beklager at jeg fortsatt har STORE bilder..... det skal jeg som sagt fikse......)

18/9-05 nå har jeg vært på amundsen hobby og sett på salongbordet til heine, og da ble det fart på byggingen! så nå er styrepulten på plass
og trafoer er koblet opp, så nå er det bare og legge ledninger.

11/9-05 nå har jeg endelig fått gjort noe igjen.. jeg har nå skjært til korken, så nå er det bare og lime og legge på skinnende.

19/8-05 jeg har lenge syntes at marklin sin mikado har hatt for lite
farger, så nå har den fått hvite striper og rødt varselskilt foran.etter vert skal jeg kjøpe brun maling og male taket på førerhuset og. beklager at jeg ikke har noen bilder men jeg har verklen digitalkamera eller noen kunnskaper om opplasting av bilder på nett, ned jeg lover at etter hvert skal det bli fikset på.

3/8-05. etter litt kjøping og litt planlegging er jeg klar for og starte. plassen som jeg har til rådighet er 120*75cm, sporplanen kommer til og bli ganske lik heine pedersen sitt salong bord.
tog stammen for oyeblikket er en f7 i southern railway og en mikado fra sp. og 9 vogner og dette stammer da fra start sett 81830 som etter min mening er den beste starten hvis man bygger amerikansk.

hei! nå skal jeg prøve og få vist fram hva det er jeg driver med.

jeg skal prøve så godt som mulig og få oppdatert med javne mellomrom og jeg skal prøve og få lagt in bilder. håper dere liker det.

THENK SMÅTT,TENK Z! (henrik)

Edited by - crasyhh on 27/02/2006 20:59:39

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 03/08/2005 :  16:15:51  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by crasyhh

3/8-05. etter litt kjøping og litt planlegging er jeg klar for og starte. plassen som jeg har til rådighet er 120*75cm, sporplanen kommer til og bli ganske lik heine pedersen sitt salong bord.
tog stammen for oyeblikket er en f7 i southern railway og en mikado fra sp. og 9 vogner og dette stammer da fra start sett 81830 som etter min mening er den beste starten hvis man bygger amerikansk.

hei! nå skal jeg prøve og få vist fram hva det er jeg driver med.

jeg skal prøve så godt som mulig og få oppdatert med javne mellomrom og jeg skal prøve og få lagt in bilder. hårer dere liker det.

Dette høres bra ut. Velkommen i "klubben" av Z-heads.

Du får svært mye for pengene med et slikt startsett, så det er nok en god start.

Du sier: THENK SMÅTT,TENK Z!

Det er jo det som er så fint med Z, du kan også tenke stort. Tenk på alt du kan få plass til i den skalaen.

Ellers så minner jeg om ZMOD: http://www.zmod.no
En liten modul gjør jo at du kan bli med ut å kjøre også.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 03/08/2005 :  16:49:26  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
takk for det! ifølge hobby train så er vi "z heads" særinger men.

jeg skal nok bygge noen moduler etterhvert men skal fokusere på hjemmeanlegg først.

Edited by - crasyhh on 03/08/2005 16:51:54
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 03/08/2005 :  19:10:48  Show Profile  Visit HeineP's Homepage  Reply with Quote
quote:

ifølge hobby train så er vi "z heads" særinger men.

Zæringer mener de vel... Dessuten synes jeg vel at de fleste Z-heads jeg har møtt virker mindre sære enn mange av de andre mj'erne jeg har møtt.

Men velkommen som Z-head skal du i hvertfall være. Det blir stadig fler av oss, og utvalget av produkter blir bedre for hver dag som går.

Og her er de viktigste forum for de som liker Amerikansk Z:

http://groups.yahoo.com/group/z_scale/
http://www.trainboard.com/ultimatebb.php/ubb/forum/f/10.html

Mvh Heine
Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 03/08/2005 :  21:06:05  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
takk! jeg er bruker på den øverste men den nederste er ny.

Go to Top of Page

greffern

828 Poster

Posted - 12/09/2005 :  13:12:10  Show Profile  Visit greffern's Homepage  Reply with Quote
Den der har da vært på nettet leeeeenge.................
Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 12/09/2005 :  17:30:50  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by greffern

Den der har da vært på nettet leeeeenge.................

hahahahaha!!!!!!!!!!! morsomt!!!
[:I

TENK SMÅTT,TENK Z! (henrik)
Go to Top of Page

roauk

Norway
92 Poster

Posted - 22/09/2005 :  20:48:58  Show Profile  Visit roauk's Homepage  Reply with Quote
quote:

18/9-05 nå har jeg vært på amundsen hobby og sett på salongbordet til heine, og da ble det fart på byggingen! så nå er styrepulten på plass
og trafoer er koblet opp, så nå er det bare og legge ledninger.

Heldig du! Jeg var også på Amundsen på åpningsdagen, så på bordet til Heine. Det endte opp med at jeg har lagt ut hele H0 samlingen min for salg. Nå er det Z for alle penga. Men det tar jo litt tid da...

mvh
Ronny
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 22/09/2005 :  21:20:10  Show Profile  Visit HeineP's Homepage  Reply with Quote
Kult at jeg kan være til inspirasjon. Lykk til med byggingen begge to.

Mvh Heine
Go to Top of Page

roauk

Norway
92 Poster

Posted - 22/09/2005 :  21:24:09  Show Profile  Visit roauk's Homepage  Reply with Quote
hehe, jo takk! Trenger det! Vil jo bare oppfordre alle til å by på auksjonene mine slik at det blir mer z-penger.

mvh
Ronny
Go to Top of Page

Rabel

Norway
381 Poster

Posted - 22/09/2005 :  21:33:07  Show Profile  Visit Rabel's Homepage  Reply with Quote
Z-scala er visst veldig smittsomt -her burde det forskes på en vaksine eller antibiotikum...FØR Heine-syndromet rammer alle...

..Det som ikke kan repareres, kan i hvertfall plukkes i stykker...;-)

Edited by - Rabel on 22/09/2005 21:33:57
Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 22/09/2005 :  21:58:37  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rabel

Z-scala er visst veldig smittsomt -her burde det forskes på en vaksine eller antibiotikum...FØR Heine-syndromet rammer alle...

er et så galt med det syndromet a?

zze the ligth!!!

Go to Top of Page

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 22/09/2005 :  22:31:09  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote

JA

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

Rabel

Norway
381 Poster

Posted - 22/09/2005 :  23:39:48  Show Profile  Visit Rabel's Homepage  Reply with Quote
Mer å ta i ...mer å være gla i heter det visst I lys av dette er z'erne utrolig spartanske av seg.. det skal dere ha...og sikkert mer "konevennelige" enn større skalaer også

Roger Abel

Go to Top of Page

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 23/09/2005 :  00:42:13  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote

http://www.zmod.no

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO
Go to Top of Page

Rabel

Norway
381 Poster

Posted - 23/09/2005 :  08:59:15  Show Profile  Visit Rabel's Homepage  Reply with Quote
z....Z....z...jeg trenger den sprøyta NÅ -før Z-pusherne tar meg g..g

....og til dere som er "beyond reach"....jeg er nok litt misunnelig innerst inne...men det er IKKE offisielt

Roger Abel

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 23/09/2005 :  10:19:25  Show Profile  Visit HeineP's Homepage  Reply with Quote
Det høres ut som du er klar for å komme ut av zkapet snart. Ta deg en tur til messa i Drammen og se på anleggene til Svein-Martin og Torsja, så kanskje du ser lyzet du også.

Mvh Heine
Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 23/09/2005 :  11:23:46  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
akkurat zom jeg gjorde nå jeg var og zå på z- mod treffet dems i asker i våres

Go to Top of Page

Rabel

Norway
381 Poster

Posted - 23/09/2005 :  21:00:46  Show Profile  Visit Rabel's Homepage  Reply with Quote
Zorry folks, men min jernbanebygging skal matche barna mine også...og Z blir liksom litt pinglete for barn mellom 6 og 12 år når det skal lekes og kjøres med. Dessuten er Norske tog min greie.

Roger Abel

....men jeg skal følge med på hva dere gjør i smug, selvfølgelig

Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 23/09/2005 :  21:18:34  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
quote:

Zorry folks, men min jernbanebygging skal matche barna mine også...og Z blir liksom litt pinglete for barn mellom 6 og 12 år når det skal lekes og kjøres med. Dessuten er Norske tog min greie.

Roger Abel

men dar du ikke sett den nye belgiske nohaben fra marklin?
den kan jo lett bli norsk, og marklin har en di 5 hvis du maler den omps, jeg er 13 år og jeg syntes det er KJEMPE GØY!!! og broren min på 10 syntes også det er morsomt. MEN ifølge marklin så må man jo egentlig være 14, fordi sånne 13 åringer som meg kan svelge små deler (som for ex, et tog)

Edited by - crasyhh on 23/09/2005 21:21:05
Go to Top of Page

einjen

Norway
228 Poster

Posted - 09/10/2005 :  20:50:36  Show Profile  Visit einjen's Homepage  Reply with Quote
quote:

quote:

Roger Abel

men dar du ikke sett den nye belgiske nohaben fra marklin?
den kan jo lett bli norsk, og marklin har en di 5 hvis du maler den omps, jeg er 13 år og jeg syntes det er KJEMPE GØY!!! og broren min på 10 syntes også det er morsomt. MEN ifølge marklin så må man jo egentlig være 14, fordi sånne 13 åringer som meg kan svelge små deler (som for ex, et tog)

Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 09/10/2005 :  21:04:34  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
???

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 09/10/2005 :  21:06:27  Show Profile  Visit HeineP's Homepage  Reply with Quote
quote:

???

Du må lese mellom linjene...

Mvh Heine
Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 10/10/2005 :  10:08:53  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
.....javel

Go to Top of Page

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 21/10/2005 :  00:37:54  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Hei Henrik.
Ser jo bra ut dette her. En fin rundbane med en "twist"

Er denne noe du planlegger å kunne ta med deg på ett eventuelt ZMOD treff til våren kanskje?

PS: Har lastet opp ett litt mindre bilde for deg som du kan refferere til her hvis du ønsker

http://www.norskmjforum.no/video/data/crasyhh-01.jpg

Mvh.
Torsja
WWW.TORSJA.COM & WWW.ZMOD.NO
Go to Top of Page

crasyhh

Norway
317 Poster

Posted - 21/10/2005 :  14:38:13  Show Profile  Visit crasyhh's Homepage  Reply with Quote
takk det ble bedre! men det er litt dårlig oppløsning på det kameraet, 3,5 holder ikke for z.
håper og få råd til et skikkelig bra et på konfirmasjonen.
jeg ønsker og ta anlegget med på zmod treff en gang....men jeg får det ikke ut døra.....(uten og sage over bena, noe som er uaktuelt.) men det kunne jo gått og fjerne vinduet litt. men da jeg spurte papa om han kunne hjelpe meg med og ta ut vinduet bare litt....så ble han ikke serlig bli.... så jeg tror jeg satser på en zmod selv etter vert....(og hjemmeside)

Go to Top of Page
Side: of 2 Previous Topic Tema Next Topic  
Next Page
 Nytt tema  Svar til tema
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page