Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Bygging av moduler
 Modul i Bergenstandaren - rasoverbygg
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forrige side
Forfatter  Tema Next Topic
Side: of 2

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 08/09/2003 :  13:19:33  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

Hei Svein-Martin

Bare for å klargjøre litt.
Jeg skrev at varmebehandlingen brukes for å hente frem egenskapene i materialet.
En bieffekt er dog at kulene (som regel) forsvinner. Men det er ikke derfor man varmebehandler.

Synlige kuler er ikke ønskelig, og det er slurv hvis det synes. Litt mer varme eller ørlite sparkel over fjerner det.

Noen undrer seg sikkert over hvorfor man bruker et materiale fyllt av kuler. Poenget er at det nettopp er kulestrukturen i EPS som gjør den så velegnet. Ved dobbeloppvarming sprekker den opp på en slik måte at det gir en flott sten og fjellstruktur.

Bruk av EPS og varmebehandling er forholdsvis nytt og lite utbredt enda. Jeg vil bare varmt anbefale å prøve.

mvh Øyvind Strøm

Jeg har som jeg har sagt tidligere aldri prøvd dette, men har blitt fortalt av ekspertene at varmehandlingen brukes bl.a. for å fjerne kulene.

Om det ikke er tilfelle, så er jeg vel feilinformert, eller kanskje jeg tilogmed kan ha misoppfattet noe?

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

AT

170 Poster

Posted - 12/09/2003 :  17:41:12  Show Profile

Hei
Togmann; Jon S. har gitt eit greit svar på spørsmålet ditt.

Fjell har ofte lause steinblokker,enten som enkelt blokker eller dannar ur. Dette må eg prøve å få til. Legg på eit par lag gips på oppkutta styrofoam og maler med Woodland farger til slutt.

Slik vart resultatet.

Woodland sine farger må fikserast med utblanda trelim for å halda på fargen.
Når trelimet er vått, skal eg legge jordfarga turf på eit papir og blåse det forsiktig på . Evt litt grønnfarge som mose o.l.

mvh AT

Go to Top of Page

AT

170 Poster

Posted - 24/09/2003 :  22:19:50  Show Profile

Hei
Mj-messe i Bergen nærmer seg raskt(4-5 okt). Det haster med å få ferdig modulen.
Det mangler maling og lasering av Heki dur platene på rasoverbygget + montering av diverse detaljer som el-skap,Woodland jernbaneskrot, sviller, turgåere/elg, busker, trær osv. Ting tar tid.

mvh AT

Go to Top of Page

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 25/09/2003 :  08:01:01  Show Profile

Hei AT !

Dette ble jo riktig flott !! Tusen takk for at du la ut bilder, og lot oss være
med på å se utviklingen. Slikt er alltid morsomt !

MJ-hilsen Tm Lynga

Go to Top of Page

mojac

174 Poster

Posted - 26/09/2003 :  14:58:41  Show Profile
Nå gleder jeg meg virkelig til messen i Bergen neste helg

Morten Jacobsen (MJ)
Go to Top of Page
Side: of 2  Tema Next Topic  
Previous Page
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page