Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Fotografering
 Digitalt Speilrefleks
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Kjell

1 Posts

Posted - 04/10/2003 :  19:25:09  Show Profile
Jeg trenger et solid kamera for natur og dyrelivfotografering. Skal tåle kulde og "tøft" bruk. Mener det må være digitalt. Har dere noen gode råd til en nybegynner.

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 04/10/2003 :  20:45:31  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage
quote:

Jeg trenger et solid kamera for natur og dyrelivfotografering. Skal tåle kulde og "tøft" bruk. Mener det må være digitalt. Har dere noen gode råd til en nybegynner.

Kanskje noen av diskusjonsforumene til foto.no kan være nyttige:

http://www.foto.no/diskusjon/

Ellers er vel dyrelivfotografering nesten like off-topic her som kartbøker...

Mvh Håvard H

http://www.folk-rovere.org/mj/
Go to Top of Page

MortenN

Norway
171 Poster

Posted - 04/10/2003 :  20:55:40  Show Profile
Selv bruker jeg Canon kameraer og optikk. Ønsker IKKE og lage noen diskusjon ala DC/AC....Canon/Nikon. Begge fabrikat har i dag gode løsninger.

Natur/dyreliv krever høy oppløsning, altså flest mulig MEGAPIKSLER i brikken.(da er det ett spørsmål hvor mye penger du ønsker å bruke) Skal du ta dyremotiver trengs som oftest teleobjektiv,husk ville dyr er oftest VELDIG vare og vanskelige og komme innpå, nanur ofte vidvinkel, bred horisont og stor dybdeskarphet. (blomster, detaljer osv. makro eller mellomringer.) Derfor er kamera med mulighet for utskjiftbart objektiv å anbefale. Spørsmålet ditt er ikke enkelt og svare på i detalj, men dette er min personlige erfaring fortalt med få ord.

Jeg vil nok helst anbefale deg og gå inn på www.foto.no , det er fotografenes "mj-forum" og du vil nok der finne svar på det du lurer på.

Lykke til.

Morten N

Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page