Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Z skala
 www.nmodell.com
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

asbjotve

Norway
13 Posts

Posted - 18/09/2003 :  18:07:35  Show Profile  Visit asbjotve's Homepage
Noen som har sett på denne siden, eller bestillt noe derfra og har erfaringer? hva er forresten den svenske momsem?

Petter

Norway
76 Poster

Posted - 18/09/2003 :  20:01:18  Show Profile
Den svenske momsen på denne typen varer er 25%. Men du skal jo ikke betale denne. Du skal betale den norske på 24% når du fortoller inn til Norge.

Mvh
Petter

Go to Top of Page

gunnar

66 Poster

Posted - 19/09/2003 :  10:47:50  Show Profile  Visit gunnar's Homepage
Hei!

Jeg har nylig mottatt T44 fra Nmodell/Modellproduktion. Hentet den selv på Posten i Strømstad, slipper da en del gebyrer.

Nmodell leverer kåpe og ramme i resin, tak i messing, klar plast til vinduer, samt dekaler for oransje og blå design. I tillegg trengs en BR290 fra Roco som må gi fra seg boggier, motor og bufferbjelker med rekkverk.

Delene som er i resin trenger en del tilpassing før de kan brukes. Ramma jeg har fått er ikke helt presis og trenger litt modifikasjon før drivverk og boggier passer.

Modellen blir svært lett. Man må selv ordne med vekter. Dette kan bli en utfordring fordi det ikke blir mye plass igjen etter at en dekoder er montert.

T44 har så langt overheng at koblingene ikke kan bli sittende på boggiene. Da kommer de under loket. De må kuttes av og monteres på egnet sted på ramma. Min erfaring er at denne typen lok har lett for å komme i klem i krappe kurver med den følge at vognene sporer av.

Det er første gang jeg "bygger" noe selv. Hvis det er noen som har gode råd eller kommentarer så er jeg glad for å høre.

Mvh
Gunnar
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page