Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Z skala
 Magasin for z skala
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Balder

24 Posts

Posted - 14/09/2003 :  21:07:20  Show Profile
Jeg har lyst til å abonnere på noen magasiner om modelljernbane, og da gjerne noen som tar for seg z skala.

Det må være med engelsk eller skandinavisk tekst.

Noen som har noen gode forslag?

greffern

828 Poster

Posted - 14/09/2003 :  21:14:32  Show Profile  Visit greffern's Homepage
Nei..
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 14/09/2003 :  21:35:41  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
quote:

Nei..

Greffern, du tar helt feil, for det er faktisk noen som har noen gode forslag...

Dette f.eks: http://www.ztrack.com/

Mvh Heine

Go to Top of Page

greffern

828 Poster

Posted - 14/09/2003 :  22:08:17  Show Profile  Visit greffern's Homepage
Jada, men JEG har ingen forslag da jeg ikke kjenner til noen slike blader... Sorry Mac.

MVH
Jon Oskar Grefsrud

"Hver av oss lever i hver vår lille verden."
Arne Ness

Edited by - greffern on 14/09/2003 22:44:11
Go to Top of Page

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 14/09/2003 :  23:53:35  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

Jeg har lyst til å abonnere på noen magasiner om modelljernbane, og da gjerne noen som tar for seg z skala.

Det må være med engelsk eller skandinavisk tekst.

Noen som har noen gode forslag?

Heine nevner htpp://www.ztrack.com og det er et bra forslag. Det er et amerikansk blad som kommer ut 6 ganger i året og har artikler både om europeisk og amerikansk forbilde. Jeg syns prisen er ganske stiv, ca 50$ pr. år og jeg betaler samme pris for Model Railroader i abonnenment, med 12 nummer pr. år. Med jeg abonnerer allikevel. :)
Kvaliteten har vært litt varierende.

Et annet blad som gis ut er fra ZClub92:
http://www.zclub92.com/2000/uk/about_us/about_us.html
Jeg abonnerte på dette i noen år, men syns det var for mye europeisk, da jeg selv er mest interessert i amerikansk Z-skala. Dette bladet er på tysk, god kvalitet, med engelsk oversettelse vedlagt.

Det finnes også et hollandsk blad, men om du ikke kan hollandsk så er det vel ikke aktuellt.

Ellers så finnes det jo mye her på nettet, masse tyske sider med mye info..........

Blant annet en diskusjonsgruppe som jeg syns er ganske bra:

http://groups.yahoo.com/group/z_scale/

Her en svensk gruppe:
http://groups.yahoo.com/group/zskala/
Her er det lite trafikk.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

Balder

24 Poster

Posted - 15/09/2003 :  16:22:26  Show Profile
Takk for tips!

Tittet litt på sidene til disse magasinene, og synes det var dyrt ja.

ztrack virket mest fristende, men følte meg ikke trygg på å bruke Visa der... Kredittkort-Info skulle sendes med mail, og ble ikke kryptert.

zclub92 har i hovedsak tysk tekst, og det blir nedtur å bla i det da. Så at endel var oversatt, men ikke alt.

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 15/09/2003 :  16:27:39  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
quote:

ztrack virket mest fristende, men følte meg ikke trygg på å bruke Visa der... Kredittkort-Info skulle sendes med mail, og ble ikke kryptert.

Det stod også at du kunne printe ut skjemaet og faxe det...

Mvh Heine (som ikke abonnerer på noe mj-litteratur. MJ-bladet er jo ikke et abo.blad. )

Go to Top of Page

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 15/09/2003 :  16:39:58  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

Takk for tips!

Tittet litt på sidene til disse magasinene, og synes det var dyrt ja.

zclub92 har i hovedsak tysk tekst, og det blir nedtur å bla i det da. Så at endel var oversatt, men ikke alt.

Jeg har hatt kontakt med ztrack og Robert K flere ganger og bare oppgitt kredittkortnummer i email ved kjøp og abonnement. Blant annet har jeg kjøpt en AZL A-B unit til noen hundre $(Ikke si det til dragen ). Det funker OK og har aldri vært noe problem.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page