Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Gledesprederen og andre uhøytideligheter
 En enkel quiz
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

HeineP

1620 Posts

Posted - 16/08/2003 :  23:13:30  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
En av de høye herrer i MJF var på besøk hjemme hos meg og ble stående og titte veldig lenge på dette toget som gikk rundt og rundt i denne kofferten. Grunnen til at han ikke klarte å rive seg løs var at han mente toget kom ut av feil tunnelåpning.... På bildet er toget nå på vei inn, og kommer ut av en av de to åpningene i høyre hjørne.

For meg var det veldig overaskende at det skulle være noe å lure på, men jeg vil jo påstå at anlegget er vellykket som blikkfang når selv dette lille anlegget får publikum til å lure på hvor toget kommer ut. Det er faktisk noe av det barn er mest fasinert av ved mj-anlegg. Ikke rart de synes Fremo er kjedelig.

Men tilbake til quizen. (som egentlig er utrolig enkel...)

1. Hvilken åpning kommer toget ut av?

2. Hvorfor mente vår høye herre i MJF at toget kom ut av feil åpning?

Mvh Heine

ÅJ

141 Poster

Posted - 17/08/2003 :  00:34:24  Show Profile
Hm, æ må tænk litt på den dær. Logisk sett fra min syns vinkel skulle den ha kommet ut fra den venstre tunelen, mennn?
Mvh
Åge J

Go to Top of Page

ovehagen

513 Poster

Posted - 17/08/2003 :  11:52:45  Show Profile  Visit ovehagen's Homepage
Ventre eller høyre det spørs kanskje hvilken retning man se ovenfra eller i togets retning.
Toget kommer ut i åpningen ytterst mot kanten.
eller så er det en annen mulighet:
Det er vel noe med det at det ser ut som et dobbeltspor som forsvinner inn og at det ser tilsvarende slik ut i andre enden hvis man ikke legger merke til sidesporet.
Uansett så er jo layouten genial. artig og enkel.

Hmm jeg har jo en slik koffert liggende selv.
Kanskje vi kan skjøte de sammen og lage et: stresskoffertzmodultreff.

Ove I Hagen
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 17/08/2003 :  12:41:42  Show Profile
Hei Heine

1.
Enig med Ove.
Toget kommer ut i høyre tunell (sett fra billebetrakterens synspunkt), altså den nærmest kanten.
Hvis det skulle kommet ut i den venstre, ville ha anlegget ha tre plan rett innenfor de to tunellåpningene. Ingen grunn til å lage mer stigninger enn nødvendig. Og de to tunellsporene måttet krysset over hverandre 10-15 cm inn i tunellen, og det blir litt vanskelig, for det ser i hvertfall ut som om de går inn i tunellen i samme høyde.

2.
Det er jo vanskelig å vite hva som faktisk rører seg inne i hodet til en høy herrre i MJF (), men en mulig forklaring er at toget da kommer ut "motspors", hvis man tror det er et dobbeltspor.

mvh Øyvind Strøm

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 17/08/2003 :  18:34:10  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
Ove og Øyvind har selvfølgelig helt rett. Og egentlig kunne jo hvem som helst funnet svaret på hjemmesiden min...

Mvh Heine

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 17/08/2003 :  18:56:17  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
quote:

Uansett så er jo layouten genial. artig og enkel.

Kanskje noen tar utfordringen å lage en bedre sporplan innenfor samme mål? Kofferten er 42 x 32,5 x 8,5 cm innvendig.

quote:

Hmm jeg har jo en slik koffert liggende selv.
Kanskje vi kan skjøte de sammen og lage et: stresskoffertzmodultreff.

Ove I Hagen

Denne har dere kanskje sett før, men her er den igjen. Jeffrey MacHan har tre kofferter med individuelle anlegg som også kan settes sammen i en modulrekke:

http://www.val-ease-central.com/

Mvh Heine

Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page