Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Z skala
 Lodding på skinner
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

kvisli

135 Posts

Posted - 21/07/2003 :  22:56:14  Show Profile
Hei

Jeg har begynt å legge noen Peco code 55 skinner. Noen ganger har jeg loddet fast strømledningen til siden på skinnestrengen, og noen ganger på undersiden innimellom svillene. Jeg synes det siste ser best ut, men har av en eller annen grunn følelsen av at det er bedre å feste ledningen på siden av skinnen.

Spiller det egentlig noen rolle?

-Bjørn

halvors

406 Poster

Posted - 22/07/2003 :  00:43:40  Show Profile  Visit halvors's Homepage
Nei, det spiller ingen rolle, bare du får loddingen til å sitte skikkelig. Og jeg er enig i at det ser bedre ut om ledningen er loddet på undersiden av skinnen. Men noen ganger kan det være fiklete å få til, spesielt etter at skinnene er lagt...

Hilsen Halvor

Go to Top of Page

keknor

Norway
723 Poster

Posted - 22/07/2003 :  00:47:57  Show Profile  Visit keknor's Homepage
Jeg lodder alltid til undersiden da jeg synes det er viktig at ledningen blir skjult. Hvis loddingen er ordentlig gjort, er vel begge metodene like teknisk gode. Men hvis ledningen skulle løsne, er det lettere å finne og reparere en som er loddet på siden.

kek

Go to Top of Page

PR

682 Poster

Posted - 22/07/2003 :  16:06:52  Show Profile  Visit PR's Homepage
Jeg har også loddet mine loddinger på undersiden av sporet. En ting jeg pleier å gjøre er å dra filen over punktet der jeg skal lodde noen ganger før jeg lodder. Om det hjelper noe, vet jeg ikke, men jeg husker i ihvertfall hvor jeg skal lodde.

PR

Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page