Jeg har begynt å legge noen Peco code 55 skinner. Noen ganger har jeg loddet fast strømledningen til siden på skinnestrengen, og noen ganger på undersiden innimellom svillene. Jeg synes det siste ser best ut, men har av en eller annen grunn følelsen av at det er bedre å feste ledningen på siden av skinnen.
Nei, det spiller ingen rolle, bare du får loddingen til å sitte skikkelig. Og jeg er enig i at det ser bedre ut om ledningen er loddet på undersiden av skinnen. Men noen ganger kan det være fiklete å få til, spesielt etter at skinnene er lagt...
Jeg lodder alltid til undersiden da jeg synes det er viktig at ledningen blir skjult. Hvis loddingen er ordentlig gjort, er vel begge metodene like teknisk gode. Men hvis ledningen skulle løsne, er det lettere å finne og reparere en som er loddet på siden.
Jeg har også loddet mine loddinger på undersiden av sporet. En ting jeg pleier å gjøre er å dra filen over punktet der jeg skal lodde noen ganger før jeg lodder. Om det hjelper noe, vet jeg ikke, men jeg husker i ihvertfall hvor jeg skal lodde.