Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Fotografering
 Lære mer om digitalfotografering
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

TomL

Norway
1084 Posts

Posted - 02/06/2003 :  12:30:16  Show Profile
Hei alle foto-interesserte MJ'ere !

Som vedlegg til bladet FOTOGRAFI er det nå lagt ved et bilag som trinn for trinn
beskriver digitalfotografering. Gjelder utstyr, begrep, tekniske beskrivelser
forskjellen på digitalfoto-utstyr og konvensjonelt utstyr.

Det er meget lettfattelig, og godt skrevet, slik at den som ikke vet noe fra før har et godt utgangspunkt.

Bladet Fotografi har også i siste nr. en test av Canon D10 som er et digitalt speilreflekskamera som selges i disse dager; et speilreflekskamera av god kvalitet, til en fornuftig pris. Kan være aktuelt for de av oss som driver med
MJ-fotografering, og strever litt med å få gode bilder med de kompaktkameraene vi har. Som kjent kan du "overta styringen" selv i langt større grad med et
speilreflekskamera.

Bladet får du tak i hos de fleste Narvesen butikkene.

MJ- og Fotohilsen

Tm Lynga

pramsdal

793 Poster

Posted - 02/06/2003 :  13:03:13  Show Profile
Der er også kommet et eget blad som heter "Digitalfoto".
To nummer er utgitt hittil.
Jeg har selv fotografert dgitalt i ca fire år nå, men fant allikevel mye nyttig i disse bladene.
Jeg har hittil benyttet Ulead Photoimpact til bildebehandling, først og fremst fordi det fulgte med det første kameraet, men også fordi jeg etter hvert kjenner det ganske godt og det er rimelig enkelt å bruke.
Men i Digitalfoto går et kurs i Photoshop Elements som allerede har lært meg mye nytt, så det er ikke umulig at jeg etter hvert går over til dette programmet.

Petter

Go to Top of Page

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 02/06/2003 :  13:56:17  Show Profile
quote:

Der er også kommet et eget blad som heter "Digitalfoto".
To nummer er utgitt hittil.
Jeg har selv fotografert dgitalt i ca fire år nå, men fant allikevel mye nyttig i disse bladene.
Jeg har hittil benyttet Ulead Photoimpact til bildebehandling, først og fremst fordi det fulgte med det første kameraet, men også fordi jeg etter hvert kjenner det ganske godt og det er rimelig enkelt å bruke.
Men i Digitalfoto går et kurs i Photoshop Elements som allerede har lært meg mye nytt, så det er ikke umulig at jeg etter hvert går over til dette programmet.

Petter

Ja, du har helt rett, Petter ! Jeg vurderte også dette bladet, men siden jeg abonnerer på Fotografi,så valgte jeg å følge "Veien til digital fotografering"
av Toralf Sandåker. Det ikke Toralf S. vet om foto er vel ikke verdt å vite

For mer info, så legger jeg ved linken til bladet:

http://www.mamut.com/fotografi

MJ- og Fotohilsen Tm Lynga

Go to Top of Page

bawaria

965 Poster

Posted - 04/06/2003 :  18:19:30  Show Profile  Visit bawaria's Homepage
Kjøpt bladet Digitalfoto, kommer nok til å forsette med det ja.
Har kjøpt nytt kamera, C5050 fra Olympus.
Skulle gjerne hatt det overnevnte Canon apperatet, men skatte fogden ville noe annet.
Så jeg får nøye meg med det nye 5050.
Her er et av mine første forsøk..

Som dere ser har jeg mye å lære, kansje noen dårlige bilder kunne trigge av Øyvind igjen.

Terje Reiss
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page