Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Fotografering
 Fotoworkshop - leksjon 4 - oppgave 0
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

ØyvindS

Denmark
1706 Posts

Posted - 19/03/2003 :  00:59:31  Show Profile

Oppgave 4-0
Se igjennom minst 30 av dine egne tog/mj-bilder. Se om det er en tendens til at hovedmotivet havner midt i bildet. Deretter skriver du et innlegg med hvor mange bilder du har sett igjennom og fordelingen. Hvor mange har sentrering, hvor mange har det ikke?

(Hvis du ikke vil legge det ut offentlig, så send meg en mail. Jeg trenger å vite dette i forhold til vektlegging på vårsleppet.)

mvh Øyvind

greffern

828 Poster

Posted - 22/03/2003 :  11:03:05  Show Profile  Visit greffern's Homepage
Hmmmm...... av en fotoCD er 77 bilder sentrert og 100 bilder er ikke sentrert.

MVH
Jon Oskar Grefsrud

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 22/03/2003 :  21:53:56  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
Jeg har ikke tid til å telle igjennom alle bildene mine nå, men jeg har som regel plassert hovedmotivet midt i bildet....

Dette har jeg tatt i dag:

Mvh Heine

Go to Top of Page

Bjørn Runar Larsen

Norway
310 Poster

Posted - 23/03/2003 :  22:45:46  Show Profile  Visit Bjørn Runar Larsen's Homepage
Jeg så gjennom en del gamle mapper med MJ-bilder, og ca. 50 % av mine bilder ser ut til å være sentrerte.

Jeg var egentlig litt overrasket, hadde forventet at langt flere skulle være sentrerte.

Med vennlig hilsen,
Bjørn Runar Larsen
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 24/03/2003 :  01:28:26  Show Profile
Hei Heine

quote:

Jeg har ikke tid til å telle igjennom alle bildene mine nå, men jeg har som regel plassert hovedmotivet midt i bildet....

Dette har jeg tatt i dag:

Meget bra!!

mvh Øyvind

Go to Top of Page

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 24/03/2003 :  13:44:12  Show Profile
quote:

Oppgave 4-0
Se igjennom minst 30 av dine egne tog/mj-bilder. Se om det er en tendens til at hovedmotivet havner midt i bildet. Deretter skriver du et innlegg med hvor mange bilder du har sett igjennom og fordelingen. Hvor mange har sentrering, hvor mange har det ikke?

(Hvis du ikke vil legge det ut offentlig, så send meg en mail. Jeg trenger å vite dette i forhold til vektlegging på vårsleppet.)

mvh Øyvind

Hei !

Nå har jeg sett igjennom litt av utvalget jeg har med MJ-bilder. Problemet er bare at jeg også har lysbilder, og at fremviseren er kaputt... Men jeg har endel bilder også, og da jeg hadde kikket gjennom 130 stk, oppdaget jeg at...
124 av dem var sentrert.... Kun noen få hadde sitt hovedmotiv annetsteds i bildet...litt å tenke på det gitt !! Men...nå skal det bli bedre

Forsøkte meg litt i dag, og gikk løs på oppgave 4 - 1. Legger ut bilder derfra i morgen....kortleseren ligger på jobben...

MJ- og Fotohilsen Tom Lynga

Go to Top of Page

PR

682 Poster

Posted - 24/03/2003 :  15:15:15  Show Profile  Visit PR's Homepage
For min del avhenger det litt av hva jeg tar bilder av. Er det rullende matriell tar jeg ofte bildet slik at det kommer i senter av bildet. Men er det en situasjon, kan det ofte bli litt anderledes.

PR

Go to Top of Page

bawaria

965 Poster

Posted - 24/03/2003 :  20:26:14  Show Profile  Visit bawaria's Homepage

For det meste er det slike bilder jeg liker, for meg så er et bilde med mye informasjon viktig. Der jeg har tatt bilde av lok - vogner ligger som oftest de i sentrum ja. På de bildene jeg har kikket i gjennom ja.

Terje Reiss
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page