Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Messer og Utstillinger
 VÅRSLEPP -spørsmål til medlemene
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

Øystein Wiik

Norway
2555 Posts

Posted - 11/03/2003 :  14:33:09  Show Profile
Vi har en forespørsel fra en forhandler som gjerne vil demonstrere sitt digitalsystem.

Han får ikke selge, men det er jo nesten det samme å stå der å prate for sitt merke.

Vi mener det blir noe helt annet om merker nevnes i en generell sammenheng. Noen ganger det ene og andre ganger det andre merket.
Jeg regner med at det samme skjer i andre vårsleppfora også. Det er neppe til å unngå.

Synes dere vi er for rigide om vi nekter ham eller er det riktig tenkt?

Utgangspunktet er ingen komers !

Med vårlig hilsen

ØW

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 11/03/2003 :  14:55:12  Show Profile
quote:

Vi har en forespørsel fra en forhandler som gjerne vil demonstrere sitt digitalsystem.

Han får ikke selge, men det er jo nesten det samme å stå der å prate for sitt merke.

Vi mener det blir noe helt annet om merker nevnes i en generell sammenheng. Noen ganger det ene og andre ganger det andre merket.
Jeg regner med at det samme skjer i andre vårsleppfora også. Det er neppe til å unngå.

Med vårlig hilsen

ØW

Hei Øystein !

Jeg synes vi skal la ham få snakke ! Jeg er selv litt "søkende" for tiden, og kommer nok en gang til å investere i Digitalt, og jo mer en vet, jo bedre, uavhengig av merke. Husk at reklame også kan være informativ.

Ja, endelig er våren kommet, litt i alle fall ! Har vært ute i sola og vasket bil ! I tillegg til MJ så er bil også min hobby

Vårlig MJ-hilsen fra Tom Lynga

Go to Top of Page

PR

682 Poster

Posted - 11/03/2003 :  16:01:29  Show Profile  Visit PR's Homepage
hva om vi inviterte flere levrandører til å komme for å vise sine systemer. Da kan jo systemene settes opp mot hverandre

PR

Go to Top of Page

Håvard H

Norway
2123 Poster

Posted - 11/03/2003 :  16:20:02  Show Profile  Visit Håvard H's Homepage
quote:

Med vårlig hilsen

ØW

Det blir feil å la ham slippe til.

Hvis andre leverandører leser dette og får ideer, hvordan skal dere da greie å avgrense det?

Da blir jo opplegget at kommers er greit så lenge folk ikke får lov til å kjøpe varene "on the spot".

Mvh Håvard H.

Go to Top of Page

EiKa

Norway
945 Poster

Posted - 11/03/2003 :  16:28:24  Show Profile  Visit EiKa's Homepage
quote:

Med vårlig hilsen

ØW

Heyy.... i så fall stiller jeg gjerne opp for å "demonstrere" LGB lok. Jeg er sikker på at Finn Moe gjerne stiller opp for å "demonstrere" både Lima og messingmodeller...... Mest sansynlig finner du nok også andre forhandlere som er villige til å "demonstrere" sine produkter også. Salget kan de ta i butikken neste uke, , eller i bilen ute på parkeringen etter demonstrasjonen. Ellers så er det jo bare å ta opp bestilling for postordresalg

Enten må alle slippe til (komers !), eller ingen (ingen komers !) ..... ikke "ja takk, begge deler"

Mvh

Eirik
Go to Top of Page

et

483 Poster

Posted - 11/03/2003 :  16:36:06  Show Profile  Visit et's Homepage
Hei Øystein!

Dette er da enkelt!

Ingen "komers" betyr ganske enkelt ingen "komers"!
Dette gjelder selvfølgelig samtlige.

Erik Thorsen
Go to Top of Page

keknor

Norway
722 Poster

Posted - 11/03/2003 :  16:57:54  Show Profile  Visit keknor's Homepage
Jeg er enig i "no commers" siden det er hele opplegget. Det betyr ikke at man ikke kan vurdere en annen vinkling neste gang. Faren med å slippe til "commers" er at fokus på selvbygging og medlemmenes hånd til hånd-hjelp seg imellom kan bli svekket.

Men neste gang kan man kanskje forsøke en mellomting. F. eks. "commers" lørdag og "ikke commers" søndag. Vi er jo glade for at "commersen" finnes.

kek

Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 11/03/2003 :  19:24:55  Show Profile
Hei Øystein og resten av vårsleppkomiteen

Fint at dere spør.

quote:

Jeg synes det er riktig tenkt å ikke slippe ham til.
Synes Håvard og Eiriks sier det bra.

Ikke kommers er ikke kommers. Det kan være en idé med flere leverandører, som PR er inne på, med et tema (duell/paneldebatt) men jeg synes i utgangspunktet det bør være på høstmessa.

Jeg synes det er fint hvis vi kan holde vårsleppet (denne gang og i fremtiden) fritt for kommers.

mvh Øyvind Strøm

Go to Top of Page

Nils Carl Aspenberg

163 Poster

Posted - 12/03/2003 :  10:31:27  Show Profile
Det er faktisk noen handelsmenn som er fornærmet på oss og mener vi er fryktelig dumme som har et arrangemet uten "kommers"

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 12/03/2003 :  10:46:30  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
quote:

Det er faktisk noen handelsmenn som er fornærmet på oss og mener vi er fryktelig dumme som har et arrangemet uten "kommers"

Ja, i hvertfall når det er planlagt å ikke arrangere høstmesse. Men nå er det jo en gang bestemt at det skal være uten kommers, og da må vi holde oss til det i denne omgang. Litt sent å snu nå.

Personlig mener jeg at det kunne vært åpnet for kommers i utgangspunktet.

mvh Heine

Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2555 Poster

Posted - 12/03/2003 :  15:17:34  Show Profile
quote:
Personlig mener jeg at det kunne vært åpnet for kommers i utgangspunktet.

mvh Heine

Men da er det jo en messe, og tanken var jo gjøre noe annet. Ikke nødvedigvis i steden for, men som et suplement til messene. At styret så tenker å droppe messa i år er jo egentlig en annen sak.

Ellers ser det jo ut til at flertallet sier "nei takk" til mærkedemonstrasjoner.
Sleppkomiteen har notert seg det.

ØW
Go to Top of Page

dhp

67 Poster

Posted - 12/03/2003 :  15:57:36  Show Profile
Selv om "flertallet" av de som har kommentert dette er imot, hvilket
jeg også er, er jeg av den oppfatning at det blir helt feil å "lodde stemningen" for dette eller hint på dette forum.

Hva slags styre og stell vil det bli hvis saker innen MJF skal avgjøres
gjennom gallup'er på nettet?

Når rammene for vårsleppet er lagt og annonsert, får man sannelig
holde seg til det.

M.v.h.
Dag H. Pedersen

Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 12/03/2003 :  17:10:26  Show Profile
Hei Dagfinn

quote:

jeg også er, er jeg av den oppfatning at det blir helt feil å "lodde stemningen" for dette eller hint på dette forum.

Vårsleppet (som vel var Øysteins idé) ble "født" her på forumet. Det er HER det var brainstorming rundt idéer. Det er HER det er samlet foredragsholdere etc.
Det gjør det veldig naturlig å bruke forumet som "sparringpartner", hvis det dukker opp spørsmål som komitéen er usikre på hvordan bør håndteres.

quote:

Jeg tror at å lodde stemningen, og notere seg dette kunne bli et godt tilbygg til "styre og stell". Riktigt brukt ville det vise medlemmene at styret bryr seg om hva medlemmene mener.
Høringsutkastet om et landssenter for MJ er et bra eksempel.
Vi kan i MJF velge å fortsatt leve i en steinalderverden og lukke øynene for mulighetene som ligger i disse nymotens teknologiske nyvinningene.
Jeg synes f.eks. det er enormt positivt at et styremedlem i MJF, Lars Gjertsen, har vært aktiv i diskusjoner her på nettet, stillt spørsmål og fått svar. Det er tegn på at styret begynner å bry seg om et forum hvor kanskje 15% av medlemmene kan ytre seg, og som også resten kan gå inn på hvis de ønsker.

quote:

holde seg til det.

Enig.
Jeg tror det bare var litt usikkerhet i komitéen for hvor grensen for kommersialisme gikk. Altså rett og slett et definisjonsspørsmål, som jeg tror de nå har fått belyst bra. Innlegg fra debattanter viser hva konsekvensene kunne bli ved å trå feil her.

mvh Øyvind

Go to Top of Page

Nils Carl Aspenberg

163 Poster

Posted - 12/03/2003 :  22:22:23  Show Profile
Hvem sier at det ikke blir høstmesse?
Det blir høstmesse i Tønsberg, Bergen, Larvik og Stavanger. For dem som ikke får nok, så går det også an å reise til Nostalgia i Göteborg og Hjulmessen i Stockholm. Danskene har sin messe i november i Fredricia. Så blir det Fremotreff i kongsberg. Da har vi åtte helger belagt. Blir dette for lite går det også an å reise til Bremen, Utrecht og Stuttgart.

Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 12/03/2003 :  23:25:07  Show Profile
Hei Nils Carl

quote:

Hvem sier at det ikke blir høstmesse?
Det blir høstmesse i Tønsberg, Bergen, Larvik og Stavanger. For dem som ikke får nok, så går det også an å reise til Nostalgia i Göteborg og Hjulmessen i Stockholm. Danskene har sin messe i november i Fredricia. Så blir det Fremotreff i kongsberg. Da har vi åtte helger belagt. Blir dette for lite går det også an å reise til Bremen, Utrecht og Stuttgart.

Og forhåpentligvis blir det også en MJF høstmesse, som jeg nok tror det var det det ble henvist til.

mvh Øyvind Strøm

Go to Top of Page

Terje Brynhildsen

342 Poster

Posted - 13/03/2003 :  00:13:15  Show Profile
Vårsleppet er vel ment å være et arrangement hvor man kan få se anlegg som er bygget i løpet av vinteren. At man i tillegg kan delta på diverse seminarer og workshops er bare positivt. Som et eksperiment(?) har arrangøren bestemt at kommers ikke er ønskelig, og det kan jeg godta.

Likevel mener jeg det hadde vært et pluss om man også kunne få se eller demonstrert årets ferske MJ-nyheter. Hvis en importør ville ta seg bryet med å vise det siste i digitalteknikk for et antatt beskjedent publikum, så burde han være hjertelig velkommen. Om dette i ettertid skulle føre til et salg, så kan jeg med min beste vilje ikke se problemet i dette.

Alle som har reelle nyheter å vise fram, burde få delta. Hvis vårsleppet kunne bli et sted du var sikker på å oppleve noe nytt på alle nivåer, øker også muligheten for at det blir et nytt vårslepp i 2004.

TerjeB

Edited by - terje brynhildsen on 13/03/2003 00:14:15

Edited by - terje brynhildsen on 13/03/2003 09:14:30
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2555 Poster

Posted - 13/03/2003 :  09:55:00  Show Profile
quote:

holde seg til det.
M.v.h.
Dag H. Pedersen

For å ta det første og siste først. Vi satt en fåtallig komite og diskuterete dette og ble ikke enige. Det er gode argumenter for begge standpunkter. Så da tenkte vi på å spørre våre venner på nettet til råds og se hva som kom opp. Engasjerte svar var vi sikkere på å få.
Jeg regnet faktisk med å se dine invendinger også.
En avgjørelse må vi ta. Nå har vi fått diskutert det med flere her.
Som ØyvindS nevner, Vårsleppet er et barn av nettet, så det føltes naturlig.

Når det gjelder hva "denslags styre og stell" skal bli til, så er jeg ikke så redd for det gitt. Jeg tror ikke det noen fare for anarki enda.
Selv om det er en nokså uautoritær styrestil å spørre medlemmene om råd. MJF har jo ikke akkurat vært frampå slik sett, men det er jo håp. Vi ser litt forandring her.

ØW
Go to Top of Page

Nils Carl Aspenberg

163 Poster

Posted - 13/03/2003 :  12:54:06  Show Profile
Det er håpløst å si at "alle med reelle nyheter" skal få være med. Hva betyr dette? Og hvem skal bestemme? Vårsleppet er uten "kommers". Regelen "alle eller ingen" bør gjelde, og i denne omgang er det "ingen".

Go to Top of Page

PR

682 Poster

Posted - 13/03/2003 :  13:00:24  Show Profile  Visit PR's Homepage
Min melding tidligere var nok mere ment mot treff i framtiden. Siden det nå er kommet litt for langt ut i planleggingen.
Kansje ha vårsleppet med et tema?
Vårsleppet 2004 kan levrandører og brukere komme med sine erfaringer om eks digitaldrift. Hvis man har anlegg på sleppet som det er mulig å prøve ut de forskjellige systemene. Et lite kurs i hvordan man monterer dekodere kan også være greit.

PR

Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page