Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Gledesprederen og andre uhøytideligheter
 Dyr og MJ
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

halvors

406 Posts

Posted - 27/01/2003 :  19:41:35  Show Profile  Visit halvors's Homepage
Jeg vet ikke om dere har lignende opplevelser (jeg tror vel det)? Her en kveld kunne vi ikke finne katten....

Jeg tror ikke Preiserne setter like stor pris på besøket.
Hilsen Halvor

Espen

121 Poster

Posted - 28/01/2003 :  10:28:06  Show Profile

Hei
Kjempetøft, eller?
Har selv hatt en lignende opplevelse, men med et helt annet dyr.
Har modelljernbaneanlegget i et rom på loftet (ca 15m2), der det meste er bortimot ferdig. Flere hus, biler, preisere,lokomotiv, vogner m/m.
Så kommer historien; Hadde denne sommeren vepsebol oppunder taket i brystet
på huset, rett utenfor det ene vinduet på rommet, og når disse krapylene
fann ut at tiden var inne for å gå i dvale, kan du selv gjette hvor det ble.
Kom opp en dag og fann veps over alt, inne i hus, innimellom treene, under broen,inni vognene (foretrekker preisere som passasjerer), kort sagt over alt.
Sikkert et par hundre, men hva f... skulle jeg gjøre. Se for deg problemet med støvsugeren, noe kunne denne ordne, men ikke alt.
Brukte en times tid, med frysninger på ryggen (er sånn måtelig begeistret for veps), før alt var ordnet opp i.
Konklusjon? steng ventilen i vinduet i tide, men husk å ta bilde dersom så ikke er gjort.
Ha en god dag
MVH Espen

Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2559 Poster

Posted - 28/01/2003 :  13:54:14  Show Profile
Jeg hadde ei katte en gang som stadig vekk forsøkte å fange toget. Selv om det ble noen raske steppetrinn når de bare potene fikk føle digitalspenningen.

ØW
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 28/01/2003 :  14:51:57  Show Profile
Hei

På et av mine seminarer "Modelljernbane fra A-Å" på MJF messene fortalte en av deltakerne at de hadde brukt oppsmuldret kjeks som vei. Det var vel og bra, helt til bikkja hoppet opp på anlegget og slikket det i seg....

mvh Øyvind

Go to Top of Page

-TUR-

Norway
170 Poster

Posted - 30/01/2003 :  15:18:03  Show Profile
quote:

Jeg vet ikke om dere har lignende opplevelser (jeg tror vel det)? Her en kveld kunne vi ikke finne katten....

Halvor - er ikke ofte man må bøye seg ned for å ta vindusvask i 2. etasje på den bygningen der

-TUR-
Tore Urvik
tore.urvik@broadpark.no
982 96 562
908 62 999
Go to Top of Page

Laurenz

Norway
384 Poster

Posted - 30/01/2003 :  20:51:11  Show Profile
Jeg har to katter som liker å gjøre det samme (men ikke får lov til det).

De Preisere ansatt i lokstallen er mildt sagt vettskremt. Taket har rast sammen flere ganger etter at en av kattene har valset over den. Heldighvis har ikke materiellet vært skadet i disse "angrippene". En gang sporet et godstog av etter å ha vært uh.... påkjørt av katta.

hilsen,
Laurenz

Go to Top of Page

greffern

828 Poster

Posted - 31/01/2003 :  00:36:28  Show Profile  Visit greffern's Homepage
Det der må vel kunne sies å være kjetta på Dovre.....

MVH
Jon Oskar Grefsrud

Go to Top of Page

-TUR-

Norway
170 Poster

Posted - 31/01/2003 :  22:34:58  Show Profile
quote:

Det der må vel kunne sies å være kjetta på Dovre.....

MVH
Jon Oskar Grefsrud

Naa maa du vaere forsiktig Greffern; aa kalle det for Dovre kan medfoere at Halvor nekter deg inngang paa FREMO-Treffet i Arendal i mars

-TUR-
Tore Urvik
tore.urvik@broadpark.no
982 96 562
908 62 999
Go to Top of Page

Roger

Norway
766 Poster

Posted - 13/05/2003 :  17:07:36  Show Profile
Hei!

Jeg satt og "surfet" og kikket litt på bildene til John H. Wright, og hans velbygde proto87-timesaver. Ganske langt ut i galleriet, tyder det på at også den godeste Mr. Wright har katt hjemme: http://home.freeuk.net/nmrabr/p87/disaster.htm
Stakkars.........

Med vennlig hilsen

RGER

Roger
Go to Top of Page

Henning L

874 Poster

Posted - 13/05/2003 :  20:45:51  Show Profile
quote:

Roger skrev: (...) Ganske langt ut i galleriet, tyder det på at også den godeste Mr. Wright har katt hjemme: http://home.freeuk.net/nmrabr/p87/disaster.htm

Jeg sier det gang på gang: katter er motbydelige, dumme, kravstore dyr som bare er opptatt av å svime rundt og pisse i folks blomsterbed (og andre steder, viser det seg ...) , mat, kos/sex og soving. Omtrent som russen.
Fydda. Fysj.

med ilsk hilsen
Henning L

Go to Top of Page

Jon S.

Norway
484 Poster

Posted - 14/05/2003 :  08:34:22  Show Profile  Visit Jon S.'s Homepage
quote:

Hei Halvor! Jeg fikk assossiasjoner til en viss Godzilla av dette bildet...
Mvh. Jon S.

Go to Top of Page

Roger

Norway
766 Poster

Posted - 22/05/2003 :  08:42:50  Show Profile
Hei!

Denne katten ser ut til å være på musejakt, men det spørs vel om dette byttet kommer til å gi pus en gastronomsik opplevelse? Stakkars "Dresin-Mikke", denne kampen ser han ut til å tape.http://www.thortrains.net/salcat5.jpg

Med vennlig hilsen

RGER

Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page