Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Z skala
 Nytt Z-prosjekt
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic  

HeineP

1620 Posts

Posted - 05/01/2003 :  02:10:09  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
Hei alle.

Jeg har herved gleden av å invitere til en helt ny webside som skal ta for seg byggingen av mitt nye Z-anlegg.

Etter å ha experimentert med Z-skala i et salongbord, er det nå på tide å ta skrittet fullt ut.

En koffert er jo selve symbolet på Z-skala....

http://www.heinepedersen.com/briefcase

Mvh Heine

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 05/01/2003 :  03:02:32  Show Profile
Hei Heine

Kult!! Gleder meg til å se rapport på nettet og ikke minst det ferdige anlegg.

Det er jo litt begrenset med høyde på landskap i en slik koffert, men kanskje du kan bruke prinsippet fra slike gratulasjonskort som bretter ut en tredimensjonal form når de åpnes.
Slik kan du få et fjell som bakgrunn, festet i lokket.

Når du er ferdig med stresskoffertanlegget, så har jeg neste idé til deg. Et TV med z-anlegg (uten billedrør). Det vil jo passe perfekt til sofillern også?

mvh Øyvind Strøm

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 05/01/2003 :  03:20:15  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
Hei Øyvind!

quote:

Det er jo litt begrenset med høyde på landskap i en slik koffert, men kanskje du kan bruke prinsippet fra slike gratulasjonskort som bretter ut en tredimensjonal form når de åpnes.
Slik kan du få et fjell som bakgrunn, festet i lokket.

Nå fikk jeg noe å tenke på ja... Sove får vi gjøre en annen gang...

quote:

Når du er ferdig med stresskoffertanlegget, så har jeg neste idé til deg. Et TV med z-anlegg (uten billedrør). Det vil jo passe perfekt til sofillern også?

Jepp! Har aldri tid til å se på TV uansett, så nå ligger 32-tommeren tynt an... Men det kan bli en utfordring å lage widescreen versjon av et anlegg. Sporvidden vil jo da forandre seg ettersom sporene ligger i TV'ens lengderettning eller dybderettning. Hmmm....

Mvh Heine

Edited by - HeineP on 05/01/2003 03:24:36
Go to Top of Page

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 05/01/2003 :  11:24:14  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

quote:

Jepp! Har aldri tid til å se på TV uansett, så nå ligger 32-tommeren tynt an... Men det kan bli en utfordring å lage widescreen versjon av et anlegg. Sporvidden vil jo da forandre seg ettersom sporene ligger i TV'ens lengderettning eller dybderettning. Hmmm....

Mvh Heine

Når jeg var i Dortmund ifjor vår så jeg flere slike anlegg i Z-skala, både koffert og i TV. Ganske inspirerende, spør du meg:

Og her i en TV:

Fler bilder fra denne turen kan finnes her:
http://www.platelayer.com/tour/dortmund/index.htm

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 05/01/2003 :  12:08:14  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
Det pasta-anlegget er jo bare helt til å spise opp!

Ellers har dette anlegget i prinsipp samme sporplan som mitt:

Jeg har byttet om på stigningene slik at sidesporet blir nedoverbakke fra pensen. Da kommer det også lenger rundt og til det laveste punktet i kofferten. Det gir maksimal høyde til eventuell industri der.

Mvh Heine

Go to Top of Page

PR

682 Poster

Posted - 06/01/2003 :  08:25:53  Show Profile  Visit PR's Homepage
Slakt Tv-en. Det kommer for det meste bare dritt derfra uansett. Det finnes ingen kanaler som jeg får, som kun omhandler tog.
Spøk til alvor. Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg får tid til å bygge modelljernbane. Svaret mitt er som oftest det samme.
Etter jobben kommer mange hjem, spiser middag. Får klokken 18.00 er det nok få som får tid til å gjøre noe.
Det finnes de som gjør det opplegget som jeg setter opp her!!!!
18.00: Zapping
18.30: Nyheter TV2.
19.00: Nyheter NRK.
19.30: Hotell Ceasar.
20.00: Zapping
20.30: Nyheter NRK
21.00: Nyheter TV2

Og da ligger man som oftest å sover i stolen.
Hvis du har dette problemet, gjør noe annet fram til kl. 2100. Da har du 3 timer hver dag til å bedrive med det du vil. Som oftest ønsker den andre parten å ha fredagene sammen med deg, så det får du godta. Sommeren er en typisk ute-tid, så snekring kan legges til denne tiden av året. Og ikke jobb så mye i helgen.
Kutt ned på tiden foran TV-en, da får du lett 300 timer i året til hobbyen. Det bør holde til de fleste prosjekter.

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 28/01/2003 :  01:59:34  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
Så har det endelig skjedd noe i kofferten igjen....

Mvh Heine

Go to Top of Page

Roger

Norway
766 Poster

Posted - 03/10/2003 :  16:14:45  Show Profile
Hei!

Eller hva med "ferdig koffert" i N-skala?

http://www.wholesaletrains.com/Detail.asp?ID=200303017

Med vennlig hilsen

RGER
Go to Top of Page

tjm

Norway
2884 Poster

Posted - 03/10/2003 :  17:46:26  Show Profile  Visit tjm's Homepage
Eller i Z !

http://www.wholesaletrains.com/Detail.asp?ID=20017062

Mvh.
Torsja
http://194.143.113.189/tjm/
Go to Top of Page
  Previous Topic Tema Next Topic  
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page