Norsk MJ Forum
Norsk MJ Forum
Hjem | Profil | Registrer | Aktive temaer | Aktive avstemminger | Medlemmer | Søk | OSS
Bruker:
Passord:
Lagre passord
Glemt ditt passord?

Alle fora
 Norsk MJ forum
 Messer og Utstillinger
 VÅRSLEPP forslag og spørsmål
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Forrige side | Neste side
Forfatter Previous Topic Tema Next Topic
Side: of 3

HeineP

1620 Poster

Posted - 07/02/2003 :  16:12:35  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
Jeg vil også være med!

Teori på forhånd er bra!

mvh Heine

Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 07/02/2003 :  16:19:01  Show Profile
quote:

Her har man en enestående mulighet til å få opplæring til å ta modellbilder.
Vil du også ta opp digital foto?

Ja, jeg vil i høy grad ta opp digital foto.

Men husk at det ikke er noen stor prinsipiell forskjell på måten man får bra bilder på om det er et digitalt eller et "analogt" kamera. Selv om de hver for seg har noen fordeler det andre systemet ikke har.

Jeg ser for meg at folk tar med seg kameraet de bruker. Jeg vil bruke både speilreflekskamera (analogt) og digitalkamera i undervisningen. Ser for meg at vi kobler et digitalkamera til en TV-skjerm slik at alle kan følge med.

mvh Øyvind Strøm

Go to Top of Page

PR

682 Poster

Posted - 07/02/2003 :  19:13:28  Show Profile  Visit PR's Homepage
Det var et godt alternativ å ta med sitt eget kamera. Det er lettere å huske, hvis man boruker sitt eget utstyr og ikke låner et for anledningen

PR

Go to Top of Page

-TUR-

Norway
170 Poster

Posted - 08/02/2003 :  04:54:37  Show Profile
quote:

Først trenger jeg å vite hvem som har lyst til være med.
Dernest om det er en god idé å publisere seminaret i porsjoner på forhånd.

Hei Øyvind!

Yes og Yes, faktisk. Jeg er med - piggdekk på bilen kommer, og jeg skal østover. Og dette seminaret vil jeg virkelig ha med meg! Har stor tro på lettfattelig teori i forkant - og gjerne en oppfølging i etterkant også?

Oppfølgingen får vi vel uansett i form av kritikk på publiserte bilder.

-TUR-
Tore Urvik
tore@urvik.no
982 96 562
908 62 999
Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 13/02/2003 :  15:08:45  Show Profile
Hei folkens

Jeg spurte om noen ville väre med på en workshop om foto på vårsleppet.
Se tidligere innlegg i denne tråden.
Tre stykker har meldt seg.

Jeg vil ha minimum 10 med på dette. Vil DU väre med?

mvh Öyvind

Go to Top of Page

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 13/02/2003 :  15:55:00  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

Hei folkens

mvh Öyvind

Prosentvis har du vel fått det du kan vente deg, da de 200 som er medlemmer her utgjør rundt 20% av medlemmene i MJF(Om alle er medlemmer), så da kan du vel regne med at det kommer minst 10 personer?. Ifølge deler av styret i MJF så kan du jo ikke regne med det som skjer her på nettet?.
Vet ikke hvem du har notert og om jeg er en av disse 3, men jeg tenkte å ta meg en tur ihvertfall.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

Bjørn Runar Larsen

Norway
310 Poster

Posted - 13/02/2003 :  15:55:53  Show Profile  Visit Bjørn Runar Larsen's Homepage
Ja Øyvind,
jeg vil gjerne være med.
Jeg har meget å lære, og jeg tror du har mye å lære bort

Mvh,

Bjørn Runar Larsen
Go to Top of Page

thomas snare knutsen

Norway
663 Poster

Posted - 13/02/2003 :  17:17:25  Show Profile
kommer jeg meg innover er jeg med jeg og
dette er noe jeg veldig trenger og lære.

venlig hilsen
thomas
Go to Top of Page

bawaria

965 Poster

Posted - 13/02/2003 :  18:23:36  Show Profile  Visit bawaria's Homepage
[quote] [/Og de som da ikke deltar kommer til å få nådeløs kritkk om de viser dårlige bilder etterpå. [J]
quote]

Jeg må brå gi meg, Øyvind jeg kommer. Jeg regner med å lære noe om temaet, jeg gleder meg faktiskt.

Terje Reiss
Go to Top of Page

EiKa

Norway
945 Poster

Posted - 13/02/2003 :  23:19:46  Show Profile  Visit EiKa's Homepage
quote:

Jeg må brå gi meg, Øyvind jeg kommer. Jeg regner med å lære noe om temaet, jeg gleder meg faktiskt.

Terje Reiss

Dette hadde jeg ikke ventet av deg Terje......

Betyr dette at du har tenkt og søke jobb som fotograf i Hmk-nytt?

Eirik
Go to Top of Page

greffern

828 Poster

Posted - 14/02/2003 :  07:36:55  Show Profile  Visit greffern's Homepage
Jeg er vel klar for et kurs jeg også.

MVH
Jon Oskar Grefsrud

Go to Top of Page

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 14/02/2003 :  10:06:52  Show Profile
[quote]
Hei folkens

mvh Öyvind
[quote]

Hei !

Jeg mener å ha svart før, men kan for sikkerhets skyld gjenta at jeg svært gjerne vil være med å lære mer om foto.

MJ-hilsen Tom Lynga

Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 14/02/2003 :  11:45:34  Show Profile
Vårslepp - fotoworkshop

Jeg har registrert interesse (påmelding) fra følgende:

Tom Lynga
Heine Pedersen
Tore Urvik
Bjørn Runar Larsen
Svein-Martin Holt
Thomas Snare Knutsen
Terje Reiss
Jon-Oskar Grefsrud
Per Roar Johansen

Det blir en bra gjeng!!
Dyktige byggere som snart blir i stand til å ta bedre bilder!

Kom igjen folkens, det er plass til flere.

mvh Øyvind

Edited by - OyvindS on 14/02/2003 13:56:49
Go to Top of Page

PR

682 Poster

Posted - 14/02/2003 :  13:32:29  Show Profile  Visit PR's Homepage
Jeg har sendt deg en e-mail ang påmelding, men her kommer det en til.

Per Roar Johansen

Go to Top of Page

ØyvindS

Denmark
1706 Poster

Posted - 14/02/2003 :  13:58:07  Show Profile
Hei Per Roar
quote:

Jeg har sendt deg en e-mail ang påmelding, men her kommer det en til.

Supert at du også blir med.
Har ikke fått lest mail på abcs@online.no på en stund, derfor har jeg ikke registrert deg..

mvh Øyvind

Go to Top of Page

PR

682 Poster

Posted - 14/02/2003 :  14:26:46  Show Profile  Visit PR's Homepage
Ingen skade skjedd. Jeg tror nok du forsto det når jeg skrev noen rare meldinger og hint om digitalbilder i en annen tråd.

PR

Go to Top of Page

TomL

Norway
1084 Poster

Posted - 05/03/2003 :  10:19:50  Show Profile
[quote]
Posted - 04/03/2003 : 14:43:23
--------------------------------------------------------------------------------
Vi ser problemet og skal prøve å få til en slags tidtabell.
Slik at ikke alle ting foregår samtidig i alle fall. Men noe må man nok velge bort for å få tid til noe annet.
Faktisk er det slik at det ikke er så veldig mye tid. Gf tar halve lørdagen, og de som holder seminarer/kurs vil jo også være med på ting.

Ellers, -se denne trådens navn: Vårslepp informasjon.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Ikke bruk denne tråden til diskusjon etc. Vi henviser til tråden: "VÅRSLEPP forslag og spørsmål".
Frans v C

ØW
[quote]

Hei igjen Øystein !
Jeg har fjernet innlegget mitt fra Vårslepp Informasjon. Jeg postet det feil sted, bevisstløs i gjerningsøyeblikket.. Og like bevisstløs når jeg fjernet det, jeg skulle jo kopiert det, og satt det her i stedet...huff...

MJ-hilsen Tom Lynga

Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 06/03/2003 :  00:41:50  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
Ser at det skal være egen påmelding for "sosial lørdagskveld". Når er fristen for dette? Når man kommer på lørdags morgen?

Nå er det ikke det at jeg må vente til da med å melde meg på, men jeg spør fordi jeg ikke kan huske å ha sett noe mer info om dette. Og nå er det jo ikke så veldig lenge til vi slipper oss løs.

Det står i mj-bladet at vi skal følge med i bl.a. bladet om nærmere info. Men jeg har litt vanskelig for å tro at det kommer ny info i det bladet jeg allerede har fått...

Mvh Heine

Go to Top of Page

PoP

151 Poster

Posted - 19/03/2003 :  22:13:09  Show Profile
Hei,
eg har fått til eit hol i timeplanen,
og vil gjerne delta på generalforsamling og vårslepp.

På infosida er det eit blått kartfelt, men kor er kartet?
Kan ein eller annan velvillig austlending (eller innflyttar)
med litt lokalkunskap gje oss frå distrikta ei rettleiing
korleis me lettast finn fram.

Eg kjem via Gardermoen. Er det lettast å stoppe i Lillestøm,
eller er det lettare å fylgje flytoget til sentralbanestasjonen?
Er så trikk eller buss? Kva nummer? ...

Peder

Go to Top of Page

LarsB

Norway
2860 Poster

Posted - 19/03/2003 :  23:48:32  Show Profile  Visit LarsB's Homepage
Du har flere muligheter hvis du hopper av i Oslo. Tar du buss må du bytte på Helsfyr.Det går også buss på Østerakervei du kan ta også. Er usikere på rute nr på bussene. Tog til Nyland + et stykke å gå 15-20 min eller T-bane til veitvet og gå de 10min ned. Nyland ligger omtrent midt mellom Lillestrøm og oslo S.

Mere innfo. http://www.trafikanten.no/ for ruteopplysninger i og rundt Oslo.

Hilsen
LarsB

Webside: http://home.no.net/labyman

Edited by - larsb on 19/03/2003 23:51:29
Go to Top of Page

Øystein Wiik

Norway
2555 Poster

Posted - 20/03/2003 :  10:18:27  Show Profile
Enkeleste vei til GF/Vårsleppet er å ta toget helt til sentralstasjonen, Derfra går du fem min. ned i "kjelleren" til T-banen.
Der tar du østgående platform, Linje 5 Vestli til Veitvet stasjon.
Så følger du Veitvetveien nedover til du kommer helt ned i dalen. Ca. 5-10 min.
Du har da Veitvethallen liggene litt for seg selv i et idretsanlegg på høyrehånd.

Å gå fra Nyland krever nesten at man er litt kjent i området. Jeg vil ikke engang prøve å beskrive veien derfra. ( Og i det området treffer du ingen å spørre om veien!)

Ta T-banen, den bruker 15 min. fra sentrum.

ØW

Edited by - Øystein Wiik on 20/03/2003 10:19:56
Go to Top of Page

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 22/03/2003 :  22:00:49  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

quote:

Hvis jeg kan få lov til å være ganske useriøs så vil jeg også få si at det var ikke de "søte små klåfingere" vi tenkte på når vi dro igang dette.
Men ok....

ØW

Et slikt treff bør etter min mening være et sted vi også kan vise resten av familien hva en selv og andre likesinnede driver med i de mørke kjellere rundt omkring.
En bør vel også kunne bruke dette som en inspirator til den kommende slekt om å la seg inspirere til å begynne med en flott hobby. Selv om jeg personlig nok ikke får oppleve det med egne barn; Her har nok toget bokstavelig talt godt allerede. Andre ting fenger mer enn pappas tog
Kanskje en også kunne få noen ekstra poeng av den bedre halvdel. De kan komme godt med.
Og jeg er seriøs.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt

Det er en stund siden jeg hadde dette innlegget om eventuellt besøk på vårmessen av flere i familien enn den som er medlem.

Etter hva jeg forstår så har komiteen ikke greid å bli enig med seg sjøl om hva en slik "utvanning av det eksklusive selskap" skulle koste, så nå har man sagt 100 kroner for hvert enkelt medlem og ikke adgang for familie/venner, som en lettvint løsning.

Jeg tror dette ikke er av det gode og senest i dag ble jeg styrket i troen.
En venn jeg traff idag, som er medlem i MJF, kunne tenke seg å komme på vårtreffet, men har det "problemet" at fruen er bortreist og 2 gutter som er litt over 10 år, ikke kan være alene hjemme.
Resultatet av det er at hverken far eller potensielle MJ-ere dermed får anledning til å besøke Vår-treffet.

Jeg tror ikke det er de eneste som opplever det samme. Dette synes jeg er svært uheldig og ikke til gagn for hverken MJF eller hobbyen.

Hva med de som reiser litt lenger og tar en overnatting i Oslo og må ta med barn/familie?

Hva kommer arrangørene til å gjøre med de som eventuellt kommer i god tro og har med seg barn? Vil de bli avvist i inngangen? Det bør dere ha et svar på før lørdag.

Om dere ikke kunne bli enige om hva som skulle betales og i stedenfor sa nei til dette, kunne dere ikke enkelt og greit satt kr 100 pr medlem og voksne familie/venner og alle barn under 16 år gratis?

Håper at noen i Vårslepp-komiteen kan svare på dette.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page

HeineP

1620 Poster

Posted - 22/03/2003 :  23:17:28  Show Profile  Visit HeineP's Homepage
Vi kan jo lodde stemningen litt blant de som er innom her.

Bør det være adgang for famile eller venner til Vårlseppet? JA eller NEI her:

http://www.network54.com/Hide/Votelet/28254

Her får vi sikkert en del stemmer fra de som ikke vanligvis skriver egne innlegg på forumet.

Og ja, jeg vet at dette ikke er en vitenskapelig eller avgjørende måling osv... Bare en lodding av stemningen.

Selv ville jeg gjerne invitert med en jente for å ta en titt en av dagene, men på den annen side blir det umulig å vise bordet med glassplaten av hvis det er unger der....

Mvh Heine (mj-norges svar på Oddvar Stenstrøm )

Go to Top of Page

Morten K. Agerup Myhr

Norway
370 Poster

Posted - 23/03/2003 :  09:08:07  Show Profile  Visit Morten K. Agerup Myhr's Homepage
For oss som later som vi til en _viss_ grad tar hensyn til familie o.l. bagateller - går det an å få en liten indikasjon på hvilke aktiviteter som er planlagt til hvilke tidspunkt? Tror neppe jeg kan slippe unna hele helgen, så den psykologiske krigføringen overfor den hjemlige overkommando må ganske umiddelbart struktureres og intensiveres....

Foredragsholdere og temaer er jo ALLE så interessante og fristende at det vel uansett blir vanskelig for mange av oss å velge!

Med-venter-på-julaften-som-i-år-faller-på-28.-29.-mars-hilsen

Morten
Go to Top of Page

smholt

Norway
1864 Poster

Posted - 23/03/2003 :  23:34:04  Show Profile  Visit smholt's Homepage
quote:

quote:

quote:

Hvis jeg kan få lov til å være ganske useriøs så vil jeg også få si at det var ikke de "søte små klåfingere" vi tenkte på når vi dro igang dette.
Men ok....

ØW

Et slikt treff bør etter min mening være et sted vi også kan vise resten av familien hva en selv og andre likesinnede driver med i de mørke kjellere rundt omkring.
En bør vel også kunne bruke dette som en inspirator til den kommende slekt om å la seg inspirere til å begynne med en flott hobby. Selv om jeg personlig nok ikke får oppleve det med egne barn; Her har nok toget bokstavelig talt godt allerede. Andre ting fenger mer enn pappas tog
Kanskje en også kunne få noen ekstra poeng av den bedre halvdel. De kan komme godt med.
Og jeg er seriøs.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt

Det er en stund siden jeg hadde dette innlegget om eventuellt besøk på vårmessen av flere i familien enn den som er medlem.

Etter hva jeg forstår så har komiteen ikke greid å bli enig med seg sjøl om hva en slik "utvanning av det eksklusive selskap" skulle koste, så nå har man sagt 100 kroner for hvert enkelt medlem og ikke adgang for familie/venner, som en lettvint løsning.

Jeg tror dette ikke er av det gode og senest i dag ble jeg styrket i troen.
En venn jeg traff idag, som er medlem i MJF, kunne tenke seg å komme på vårtreffet, men har det "problemet" at fruen er bortreist og 2 gutter som er litt over 10 år, ikke kan være alene hjemme.
Resultatet av det er at hverken far eller potensielle MJ-ere dermed får anledning til å besøke Vår-treffet.

Jeg tror ikke det er de eneste som opplever det samme. Dette synes jeg er svært uheldig og ikke til gagn for hverken MJF eller hobbyen.

Hva med de som reiser litt lenger og tar en overnatting i Oslo og må ta med barn/familie?

Hva kommer arrangørene til å gjøre med de som eventuellt kommer i god tro og har med seg barn? Vil de bli avvist i inngangen? Det bør dere ha et svar på før lørdag.

Om dere ikke kunne bli enige om hva som skulle betales og i stedenfor sa nei til dette, kunne dere ikke enkelt og greit satt kr 100 pr medlem og voksne familie/venner og alle barn under 16 år gratis?

Håper at noen i Vårslepp-komiteen kan svare på dette.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt

Siden ingen i komiteen har brydd seg med å svare, tillater jeg meg å legge ut et svar jeg fikk i dag fra Bjørn Ragnar som svar på direkte email fra meg:

"Vi har bestemt at det kun er et treff for medlemmer. Husstandsmedlemmer er ikke medlemmer av MJF hvis de ikke har betalt medlemsskap. Man kan gjerne protestere mot det, men dette skulle altså være kun et medlemsarrangement."

Det var jo klar tale, men et svar som jeg syns er helt feil.
Jeg tror MJF's styre (eller er det bare vårslepp-komiteen som har bestemt dette og har ikke styret engasjert seg?) gjør en feil her, og jeg tror at MJF og hobbyen taper på dette. Dette treffet burde vært åpent også for husstandsmedlemmer uten at de nødvendigvis skal måtte løse eget MJF-medlemsskap.

Med vennlig hilsen
Svein-Martin Holt
Go to Top of Page
Side: of 3 Previous Topic Tema Next Topic  
Previous Page | Next Page
 Nytt tema  Topic Locked
 Skrivervennlig
| More
Gå til:
Norsk MJ Forum © Alt innhold/innlegg eies av den enkelte bidragsyter. All bruk av innhold i annen sammenheng er forbudt uten etter nærmere avtale. Go To Top Of Page